قرارداد 2 میلیارد دلاری «زر» با وزارت صمت

با حضور وزیر صمت، استانداران، نمایندگان مجلس و مسوولان دستگاه قضایی و فعالان بخش خصوصی در دومین مرحله از طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه‌گذاری در ۱۰۱ موضوع و طرح با هدف توسعه سرمایه‌گذاری و استفاده از توان شرکت‌ها به امضا رسید که ۱۸ طرح به ارزش ۲ میلیارد دلار آن به گروه صنعتی زر اختصاص دارد. رزم‌حسینی در آیین امضای تفاهمنامه توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر گفت: کشور را باید شرکت‌های بزرگ و برتر بسازند. این شرکت‌ها علاوه بر پشتیبانی از شرکت‌های کوچک و متوسط، توسعه متوازن را در کشور به وجود می‌آورند.

وزیر صمت از مرتضی سلطانی به‌عنوان یک مجاهد اقتصادی نام برد و گفت: اقدام امثال سلطانی‌ها که قصد دارد از کانال یک شرکت خصوصی، 2 میلیارد دلار، معادل شرکت ملی مس دولتی ایران سرمایه‌گذاری کند، بسیار ارزشمند است.

وی در ادامه گفت: ما در این چهل سال به بزرگان صنعت ایران، به مجاهدین اقتصادی بی‌مهری کردیم و فرار سرمایه را به‌وجود آوردیم و امروز شاهد کاهش سرمایه‌گذاری در کشور شده‌ایم.

وی همچنین تصریح کرد: باید موضوع توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تولید به‌ مهم‌ترین راهبرد اقتصادی ایران تبدیل شود و همه ظرفیت‌ها در این خصوص فعال شوند. بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر نیز درخصوص امضای این تفاهمنامه گفت: این تفاهمنامه شامل تولید محصولات دانش‌بنیان نوآور و صادرات‌محور در حوزه غلات و صنایع تبدیلی بوده که تولید داخلی نداشته و کشور ما را از واردات در این حوزه بی‌نیاز می‌کند. وی تصریح کرد: ما مشکل بیرونی نداریم، مشکل ما بوروکراسی داخلی است که باید حل و فصل شود.

سلطانی با تاکید بر اینکه زمان گران‌تر از منابع است، افزود: ما باید زمان را در نظر داشته باشیم و فرصت را از دست ندهیم؛ زیرا این مگاپروژه‌ها لکوموتیو‌های توسعه کشور هستند.

بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بر مساله تولید تصریح کرد: می‌توانیم در حوزه تولید و صنعت با تکیه بر متخصصان و جوانان توانمند داخلی فخر دنیا باشیم، باید این باور و نگاه را در خود ایجاد کنیم.