دبیرخانه اجلاس سلامت مواد غذایی، از فرآوری تا مصرف، در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت مواد غذایی و اصلاح و ترویج الگوی مصرف، مبتنی بر برنامه‌های راهبردی وزارت بهداشت، انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور» در نظر دارد نخستین همایش ملی «سلامت مواد غذایی، از فرآوری تا مصرف» را با مشارکت سازمان غذا و دارو، وزارت صمت، سازمان نظام پزشکی، شورای عالی سلامت، سازمان شیلات و شورای سیاست‌گذاری صداوسیما، ۲۴ مهر ۱۴۰۰ همزمان با روز جهانی غذا در محل انستیتو تحقیقات و تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور برگزار کند. همچنین در این همایش برای اولین بار «نشان ملی تغذیه» به تولیدکنندگان و خدمات‌دهندگان و افراد شاخص و کارآمد در این حوزه بر اساس دستورالعمل مصوب شورای عالی انستیتو اعطا خواهد شد.

بر اساس تصمیم نهایی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور» و شورای سیاست‌گذاری نشان ملی تغذیه، موسسه فرهنگی و هنری «عصر گفت‌وگوی قلم» به‌عنوان دبیرخانه اجرایی اجلاس ملی سلامت مواد غذایی، از فرآوری تا مصرف برای پیگیری امور مربوط به ثبت‌نام و سایر امور اجرایی مربوط به این نشان ملی آغاز به کار کرد.

ضوابط ثبت‌نام‌کنندگان برای حضور در فرآیند ارزیابی نشان ملی تغذیه

۱- ثبت‌نام برای حضور در فرآیند کارشناسی به‌تنهایی موجب اخذ نشان نمی‌شود و ثبت‌نام کننده حتما باید امتیازات و تاییدیه‌های کمیته علمی و ارزیابی را اخذ کند.

۲- با توجه به اینکه محصولات تولیدی نیاز به تایید آزمایشگاهی دارند، هزینه‌های مربوطه طبق تعرفه آزمایشگاه مورد تایید سازمان غذا و دارو، با ثبت‌نام‌کننده است.