روغن سرخ‌کردنی زر اویل محصولی است که کارشناسان گروه صنعتی و پژوهشی زر بر مبنای استانداردهای سلامت تولید کرده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهند داد. چند سالی است که کیفیت روغن‌های سرخ‌کردنی محل مناقشه برندهای مختلف غذایی است. کارشناسان سلامت بارها هشدار داده‌اند که روغن‌های موجود در بازار حداقل کیفیت لازم را برای استفاده روزانه ندارند و مشکلات فراوانی برای مصرف‌کنندگان به وجود خواهند آورد. از این ‌رو برندهای معتبر صنایع غذایی تلاش دارند با تولید روغن باکیفیت، بازار را از نگرانی خارج کرده و برند خود  را در موقعیت بهتری قرار دهند. روغن سرخ‌کردنی زر اویل تازه‌ترین تلاش گروه صنعتی و پژوهشی زر برای کسب رضایت مشتری است.

 ویژگی‌های منحصربه‌فرد روغن سرخ‌کردنی زر اویل 

در این رویداد که با همراهی کارشناسان و مدیران گروه صنعتی و پژوهشی زر برگزار شد، مزیت‌های تازه‌ترین محصول گروه صنعتی زر به نمایش درآمد. بر این اساس روغن سرخ‌کردنی زر اویل از ترکیب سه روغن ذرت، کنجد و کانولا تشکیل ‌شده است. براساس گفته‌های کارشناسان این گروه صنعتی، از آنجا که روغن سرخ‌کردنی نیاز به دمای بالا دارد و در کنار آن باید غذا را کم‌چرب کند، باید ویژگی‌هایی داشته باشد که عبارتند از: 

 بدون پالم

وجود پالم در صنایع غذایی به یکی از پربحث‌ترین موضوعات صنایع غذایی ایران بدل شده است. این ماده مجاز که در بسیاری از تولیدات مواد غذایی وجود دارد، به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی اسید‌های چرب اشباع، در درازمدت می‌تواند به‌سلامت مصرف‌کنندگان آسیب بزند. روغن سرخ‌کردنی یکی از محصولاتی است که پالم در آن به میزان زیادی استفاده می‌شود. روغن سرخ‌کردنی زر اویل بدون پالم است که این مساله می‌تواند مزیت این تولید غذایی نسبت به تولیدات مشابه باشد.

 نقطه دود بالاتر از 220 درجه سانتیگراد

نقطه دود ازجمله ویژگی‌های مهم روغن‌های سرخ‌کردنی است. هرچه نقطه دود بالاتر باشد، استفاده از روغن و کارآیی آن بیشتر خواهد شد. نقطه دود روغن‌های سرخ‌کردنی باید حداقل 220 درجه سانتی‌گراد باشد که نقطه دود محصول تازه گروه صنعتی زر بالاتر از  220درجه سانتی‌گراد است. 

 پایداری اکسیداتیو و عدم واکنش سریع با اکسیژن در دمای بالا

افزایش پایداری اکسیداتیو روغن‌های سرخ‌کردنی و در کنار آن، حفظ کیفیت محصول از پیچیدگی‌های تولید روغن‌های سرخ‌کردنی است. روغن سرخ‌کردنی زر اویل توانسته این پایداری را بین این دو مؤلفه به‌خوبی حفظ کند.

 دارا بودن اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع مانند امگا3، امگا6 و امگا9

روغن سرخ‌کردنی زر اویل علاوه بر دارا بودن کمترین مقدار اسیدهای چرب اشباع در مقایسه با سایر روغن‌ها، دارای چربی‌های غیراشباع و ضروری مانند گروه‌ امگا است. این روغن می‌تواند موجب کاهش کلسترول بد خون و جلوگیری از بیماری‌های قلبی شود.

 حفظ کیفیت در کنار قیمت مناسب

درهمین راستا مرتضی سلطانی، بنیان‌گذار گروه صنعتی و پژوهشی زر در سخنان کوتاهی با اشاره به محصول تازه این مجموعه غذایی گفت: «تازه‌ترین تولید گروه صنعتی و پژوهشی زر به‌زودی در دسترس شهروندان ایرانی قرار خواهد گرفت.» او با اشاره به شعار این برند یعنی «به زبردستی زر، به جوانی ذرت» گفت: «عملکرد ما به‌عنوان تولیدکننده ملی باید به‌گونه‌ای باشد که مصرف‌کننده ایرانی در کنار کیفیت خوب، قیمت مناسبی هم برای محصولات تجربه کند. این باعث می‌شود استقبال از برند زر ادامه‌دار باشد.»

 تغذیه و انتخاب سالم 

در این رویداد بروشورهایی در توضیح محصول تازه گروه صنعتی و پژوهشی زر بین افراد حاضر توزیع شد در آنها به خصوصیات این محصول تازه اشاره ‌شده بود. یادآور می‌شود این رویداد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.