عجیب‌ترین خواص مربای میوه

در این مطلب به فواید مصرف مربای میوه می‌پردازیم:

۱- مربای میوه برخلاف کره، روغن، نوتلا و پنیر فاقد کلسترول و چربی است. از همین روی، مصرف آن باعث افزایش چربی بدن نمی‌شود و اگر در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید به توازن وزن بدن کمک می‌کند.

۲- پکتین ماده‌ای است که تقریبا در تمامی میوه‌ها وجود دارد. پکتین در حقیقت یک فیبر قدرتمند است که در بدن مانند ژله عمل می‌کند. در فرآیند گرمادهی و تهیه مربای میوه این ماده نیز دستخوش تغییرات مثبتی می‌شود. تحقیقات نشان داده است پکتین اصلاح شده در مربا خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و باعث بهبود سلامت مو، پوست و ناخن‌ها می‌شود. همچنین مصرف مربا به دلیل وجود این ماده بروز یبوست و خطر پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

۳- مربا دارای شکر و سرشار از انرژی و فیبر است. مصرف مربا باعث می‌شود زودتر سیر شوید و مانع از پرخوری در وعده صبحانه می‌شود. پرخوری نکردن در وعده صبحانه همچنین خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد.

۴- از آنجا که مربا از حجم بالایی از میوه‌های مختلف تهیه می‌شود خطر بروز سکته مغزی، حمله قلبی و بیماری‌های قلبی – عروقی را کاهش می‌دهد.

۵- مربا غنی از آنتی اکسیدان‌های مختلف و قدرتمند است. همین موضوع خطر ابتلا به سرطان‌های مختلف به ویژه سرطان‌های دهان، معده و کلون را کاهش می‌دهد. مصرف مربا در زنان باردار نیز باعث کاهش خطر بروز نقص لوله عصبی، «اسپینا بیفیدا» (شکاف مادرزادی مهره‌های نوزاد) و «آنانسفالی» (اختلال مغزی ناشی از نقص در کانال عصبی) در مراحل رشد جنین می‌شود.

۶- اگر مربا از میوه‌های کاملا رسیده تهیه شده باشد، سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف است.