در این نشست که روز دوم مهرماه جاری، در سالن اصفهان نمایشگاه بین‌المللی تهران و همزمان با نمایشگاه شیرینی و شکلات تهران، با حضور فعالان رسانه برگزار شد، یوسف قاضی‌عسگر، مدیرعامل گروه صنایع غذایی «فرخنده» با اشاره به تاریخچه‌ این برند از روزهای پرفراز و نشیب آن در حیات ۶۰ ساله‌ خود گفت و ادامه داد: «کسی تصور نمی‌کرد در سال ۱۳۴۰ یعنی ۶۰ سال قبل، با استقرار یک دستگاه تولید بیسکویت در خیابان مسجد سید اصفهان توسط عبدالله واعظ شوشتری، برندی بنیان‌گذاری شود که سال‌ها بعد به یک بازیگر بزرگ در صنعت بیسکویت کشور تبدیل شود و امروز به سراسر دنیا صادرات داشته باشد. در سال ۱۳۷۳ با صادر کردن اولین کانتینر بیسکویت‌ فرخنده به کشورهای آسیای میانه، روند جهانی شدن فرخنده آغاز شد. دستاورد این عرصه، اینک، صادرات محصولات به ۳۵ کشور در پنج قاره و کسب عناوین «برترین صادرکننده» و «صادرکننده‌ نمونه استانی» برای ۱۳ سال متوالی است.»

وی در زمینه توسعه‌ این برند در سال‌های اخیر افزود: «در فاصله سال‌های ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ تکمیل زنجیره‌های ارزش و رسیدن به اوج بلوغ و تکامل در همه فرآیند‌های برند فرخنده (از جمله توسعه بازار) تحقق یافت و پس از استقرار تیم جدید مدیریت و نسل جدید مدیران و سهامداران و از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۴۰۰، روند تغییرات مدرن‌سازی این برند شدت گرفت تا اینکه در سال ۱۴۰۰ ریبرندینگ فرخنده و باز‌بهینه‌سازی هویت بصری برند در گستره وسیعی آغاز شد و شهروندان در مکان‌های عمومی ‌شهرها، چهره تازه‌ای از فرخنده را ملاحظه کردند. عرضه‌ محصولات جدید، بازطراحی سایت اینترنتی، دسترسی ساده به اطلاعات محصولات و شبکه‌ فروش، بازطراحی بسته‌های محصول و ایجاد تنوع در ابعاد بسته‌ها و سهولت استفاده و قابلیت بیشتر نگهدارندگی محصول در بسته، برخی از این دگرگونی‌ها بود که این تحولات امروز و در نمایشگاه شیرینی و شکلات امسال، با رونمایی از پنج محصول جدید از جمله اولین بیسکویت بدون قند ایران با استاندارد جهانی، ادامه یافته است.»

در ادامه این نشست خبری، محمد علوی، مدیر بازاریابی بیسکویت فرخنده در مورد پروژه ریبرندینگ و تغییرات نوین این برند برای آینده گفت: «در مجموعه صنایع غذایی فرخنده خوشبختانه پتانسیل‌های تغییر، دگردیسی، همسویی و همجوشی با الزامات ادوار مختلف، همیشه وجود داشته و بصیرت سازمانی مدیران مجموعه نیز بر این ایده استوار بوده است. این تغییرات پی در پی را می‌توان در زمینه‌هایی چون پذیرش تغییر در مناسبات و ارتباطات با مشتری و مخاطب و جامعه و در نهایت پذیرش نیاز به تغییر در ظاهر، المان‌ها، نشانه‌ها، لوگو، هویت بصری، فاکتورهای زیبایی‌شناسانه، به تبع تحولات بین نسلی و مولفه‌های موثر در سبک زندگی و تفکر عمومی ‌جامعه دید.»

علوی درباره چالش‌های ریبرندینگ فرخنده در دو سال گذشته افزود:‌ «برند فرخنده در این چالش باید بین ارثیه سنتی خود که باقی مانده از شش دهه گذشته بوده و به آن وجهه‌ یک برند اصیل و دارای ریشه را می‌داد و هویت مدرن و جدیدی که قرار است خلق کند، تعاملی برقرار می‌کرد. به این معنی که باید در یک دگردیسی کاملا آگاهانه در قالب ریبرندینگ عمیق و ماهوی، برخی از نشانگان سنتی را نگه می‌داشت و در عین حال نمادها و عناصر بصری تازه و متفاوتی به مجموعه نشانگان بصری، سمبلیک و زیبایی‌شناسانه خود اضافه می‌کرد. این پوست‌اندازی کار ساده‌ای نبود. به این خاطر باید اذعان کنم که برای ایجاد آشتی بین یک فرد مسن ۶۰ ساله و جوان پویا و ماجراجوی امروزی، تقریبا یک کار مطالعاتی دوساله انجام شد. نتیجه این فعالیت گسترده، یک دگرسانی ظریف و آگاهانه بود که نتیجه آن را در بیلبوردهایی که به صورت گسترده در خیابان‌های شهرها و معابر عمومی ‌نصب شدند، مشاهده کردید که مصادف با سال جدید و نو شدن طبیعت هم بود.» قبل از سوال و پاسخ‌های خبرنگاران حاضر در نشست، مسیح قاضی‌عسگر، مدیر واحد تحقیق و توسعه‌ بیسکویت فرخنده، آخرین سخنران این نشست خبری بود که در آن به نقش واحد تحقیق و توسعه در فرخنده اشاره کرد و گفت: «در صنایع غذایی فرخنده وقتی صحبت از تحقیق و توسعه می‌شود تفاوت‌هایی با سایر شرکت‌های ایرانی وجود دارد و علت این تمایز این است که در حالی که این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بیسکویت در کشور است ۴۰درصد محصولات آن به ۳۵ کشور جهان صادر می‌شود. پس رویکرد تحقیق و توسعه همواره باید به گونه‌ای باشد که ادعاهای مطرح شده در سطح بین‌المللی قابل دفاع و عرضه باشند. در واقع کیفیت، استاندارد و تحقیق و توسعه در فرخنده، با نگاه بازارهای بین‌المللی و نه بازارهای داخلی آغاز می‌شود.»

وی در مورد تفکر سلامت‌محوری در بیسکویت فرخنده گفت: «صنایع غذایی فرخنده همواره در انتخاب مواد اولیه حساسیت ویژه‌ای داشته است از جمله می‌توان به استفاده از روغن بدون ترانس، استفاده از آرد و روغن با فرمول اختصاصی و استفاده از مواد اولیه غیرتراریخته (Non-GMO) اشاره کرد.» وی در زمینه محصولات تازه‌ رونمایی ‌شده این برند افزود:‌ «بیسکویت بدون قند فرخنده، نه تنها در تاریخ فرخنده، بلکه در تاریخ صنایع‌غذایی ایران، نقطه عطف مهمی ‌است، چرا که این محصول به معنای واقعی اولین بیسکویت بدون قند تولید شده در ایران است. این محصول یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مشتریان در سال‌های گذشته بود که پس از مطالعات طولانی و کارشناسی دقیق، توسط یک تیم خبره همزمان با ۶۰ سالگی فرخنده تولید شد. براساس تعاریف بین‌المللی، محصول بدون قند به محصولی اطلاق می‌شود که قند کل کمتر از نیم درصد داشته باشد. با عرضه بیسکویتی با ۴/ ۰ درصد میزان قند توسط فرخنده، این نخستین بار است که یک بیسکویت بدون قند با استاندارد جهانی (کمتر از نیم درصد) در کشور تولید و عرضه می‌شود. مدیر واحد تحقیق و توسعه فرخنده درباره بیسکویت بدون قند فرخنده افزود:‌ «در این محصول ترکیبی از شیرین‌کننده‌های مصنوعی مورد تایید اداره کل استاندارد ایران و سازمان غذا و دارو و همچنین استانداردهای بین‌المللی در کشورهای آمریکا ، کانادا و اتحادیه اروپا استفاده شده که این شیرین‌کننده‌ها بدون ضرر هستند و جذب بدن نمی‌شوند و حتی شیرین‌کننده مناسبی برای دیابتی‌هاست. این دستاورد، نتیجه ترکیب ویژه این شیرین‌کننده‌ها و فرآیند خاص تولید این محصول است که با تلاش‌های ویژه واحد تحقیق و توسعه صنایع غذایی فرخنده به دست آمده و امیدواریم بتوانیم با این تفکر مدیریتی در آینده نیز مرتبا محصولات با ارزش ویژه را برای مصرف‌کنندگان عرضه کنیم. در کنار رونمایی از بیسکویت بدون قند فرخنده، از بیسکویت چهار شهد و سه غله ساده و کاکائویی، بیسکویت با طعم میوه‌های جنگلی فرخنده (بیکا) و بیسکویت سیب و دارچین فرخنده نیز رونمایی شد.