سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ضمن بیان مطالب فوق گفت: با کشاورزی قراردادی می‌توانیم شاهد کاهش مشکلات بازار محصولات کشاورزی‌، تنظیم بازار،  ارتقای خدمات بیمه‌ای، کاهش ریسک‌پذیری‌، جهت‌دار شدن تولید محصولات غذایی  و افزایش زنجیره محصولات غذایی باشیم.   

محمد قربانی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده با شکل‌گیری واحدهای بزرگ کشاورزی و صنعتی و همچنین جوان‌سازی کشاورزان می‌توانیم کشاورزی قراردادی را سرعت ببخشیم.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: محصولات صنعتی مانند کلزا، چغندر، پنبه و گندم محصولاتی هستند که به شیوه کشاورزی قراردادی تولید می‌شوند و تا امروز ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی به شیوه کشاورزی قراردادی زیر کشت رفته‌اند.

وی اظهار کرد: در سال آینده تولید محصولات سیب‌زمینی و برنج به شیوه کشاورزی قراردادی در دستور کار قرار گرفته که از هفته آینده دستورالعمل اجرایی آن در رابطه با ارقام اصلاح‌شده برای بحث کشاورزی قراردادی ابلاغ می‌شود.  قربانی یادآور شد: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی این است که در حوزه تولیدات دامی ‌و کشاورزی، خرید قراردادی را به پیش ببریم؛ به این معنا که صنایع ما به ویژه صنایع غذایی و دامی‌ باید با کشاورز و دامدار قرارداد ببندند و تولید براساس قرارداد خرید انجام شود.