راهکاری برای تامین  تغذیه جمعیت رو به رشد جهان

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از Agriculture،  همان‌طور که جان دیر به ساخت فناوری‌های جدید در فعالیت سنتی خود ادامه می‌دهد، مشخص شده است که این حرکت استراتژیک، گامی ‌حیاتی نه‌تنها در راستای حمایت از کشاورزان است، بلکه مبین این موضوع است که چگونه می‌توان فناوری‌ها را با توجه به هدف خود توسعه داد. در نمایشگاه CES ۲۰۲۰، داگ سادر، مدیر هوش کاربردی بخش راه‌حل‌های هوشمند جان دیر، اظهار کرد: این ویژگی به ما امکان می‌دهد تا صنعت فناوری خود را به خوبی آموزش دهیم و ما از نقش فناوری‌های جدید در صنعت کشاورزی برای حل برخی از چالش‌های بزرگی که با آن روبه‌رو هستیم، به خوبی آگاهیم.

نمایشی از نوآوری در کشاورزی

هر سال که جان دیر در نمایشگاه CES شرکت می‌کرد، در  جهت نشان دادن اهمیت نوآوری‌ها در کشاورزی از کاشت تا برداشت محصولات تلاش می‌کرد. در اولین سال حضور در نمایشگاه، این شرکت بر مقوله برداشت و فناوری کمباین تمرکز کرد. همچنین در این رویداد در خصوص ابزارهایی مانند Combine Advisor و اینکه استفاده از حسگرها و سایر قابلیت‌های فناوری جدید چگونه یک کمباین را هوشمندتر می‌کنند صحبت کرد، به طوری که هیچ محصول برداشت‌نشده‌ای روی زمین باقی نماند. این در حالی است که در سال ۲۰۲۰، جان دیر در زمینه سمپاشی هوشمند و اینکه چگونه فناوری جدید بینایی رایانه‌ای Blue River‌، به نام  See & Spray ، با دوربین‌ها و هوش مصنوعی خود، مدیریت سمپاشی در سطح مزرعه را هدایت می‌کند، صحبت کرد. از آنجا که نمایشگاه CES در سال ۲۰۲۱ مجازی شد، جان دیر ۵۰ خبرنگار فناوری را از طریق یک آزمایش عملی و واقعیت مجازی به مزرعه برد و برای هر خبرنگار یک دانه ذرت، یک دانه سویا، دانه پنبه، خاک و دستورالعمل کاشت ارسال شد. ایده این بود که از طریق واقعیت مجازی به آنها نشان دهند پرورش گیاه چگونه است. حالا تصور کنید که یک کشاورز بودید که این کار را با میلیون‌ها بذر در هزاران هکتار انجام می‌دادید. علاوه بر این، جان دیر از طریق یک شبیه‌سازی کامپیوتری، دیدگاه منحصربه‌فردی را در مورد نحوه کاشت محصول و ادغام فناوری در تجهیزات کشاورزی ارائه کرد. خبرنگاران که مجهز به عینک‌های واقعیت مجازی بودند، به داخل یک گودال حاوی خاک برده شدند تا در مورد اهمیت فاصله‌گذاری یکنواخت و عمق بذرها بیاموزند.

جیمی ‌هیندمن، اولین مدیر ارشد فناوری این شرکت نیز در رویداد ۲۰۲۱ معرفی شد.  همان‌طور که هندمن توضیح می‌دهد، نقش جدید او دو بعد متفاوت دارد. هندمن در مصاحبه‌ای با وب‌سایت Successful Farming اظهار کرد: اولین بعد در رابطه با شناسایی فناوری است که می‌توانیم به کار ببریم تا مشکلات مشتری را حل کند و کسب و کار او را سودآورتر و پایدارتر کند. بخش دوم تسریع پذیرش این فناوری در سبد محصولات جان دیر است، بنابراین ما تلاش می‌کنیم به موقع به دست مشتریان برسد و بر کسب و کار آنها در اسرع وقت تاثیر خواهد گذاشت. برای سال ۲۰۲۲، جان دیر از تراکتور R۸ کاملا مستقل خود رونمایی کرد. جولیان سانچز، مسوول بخش فناوری‌های نوظهور جان دیر می‌گوید: تراکتور R۸ خودران، کاری را انجام می‌دهد که زمانی غیرممکن تصور می‌شد. همان‌طور که این شرکت برای نمایشگاه CES ۲۰۲۳ آماده می‌شود، به نظر می‌رسد نقطه عطف دیگری را برای کشاورزی رقم خواهد زد. برای اولین بار در تاریخ نمایشگاه CES، مدیر اجرایی یک شرکت فناوری کشاورزی به عنوان سخنران اصلی در صحنه اصلی حضور خواهد داشت.

در این سخنرانی جان می، رئیس و مدیر عامل جان دیر، چگونگی تغذیه جمعیت رو به رشد جهانی را که پایداری مبتنی بر هدف و پیشرفت‌های فناوری را ارائه می‌دهد، به اشتراک می‌گذارد. جان می ‌می‌گوید: یک فرصت فناوری و پایداری برای تاثیر مثبت بر جهان در صنعت کشاورزی وجود دارد، جایی که کشاورزان برای تغذیه جمعیت رو به رشد دنیا همچنان با چالش مواجه هستند. جان دیر بر هدفی مبتنی بر توسعه فناوری متمرکز است تا مشتریان خود را کارآمدتر و پایدارتر کند.

در مورد نمایشگاه CES

اولین نمایشگاه CES در سال ۱۹۶۷ با ۲۵۰ غرفه‌دار و ۱۷۵۰۰ شرکت‌کننده در شهر نیویورک راه‌اندازی شد. از آن زمان تا‌کنون، تعداد شرکت‌کنندگان این نمایش بیش از ۱۰ برابر شده است و در حال حاضر هر دو صنعت فناوری سنتی و غیر‌سنتی را در بر می‌گیرد. نمایشگاه CES ۲۰۲۳ که از ۵ تا ۸ ژانویه در لاس وگاس برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین رویداد فناوری جهان است که شرکت‌های سخت‌افزار فناوری مصرف‌کننده، محتوا، سیستم‌های تحویل فناوری و موارد دیگر را به نمایش می‌گذارد.