وی تصریح کرد: در سفر رسمی رئیس‌جمهوری به ایتالیا و فرانسه قراردادهایی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار از جمله در بخش معادن و فلزات امضا شده است. کرباسیان با اشاره به روابط چند صد ساله ایران با اروپا گفت: اروپا همواره پیش از تحریم‌ها، بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران محسوب می‌شد و اکنون در دوره پساتحریم نیز نه تنها به دنبال آن هستیم که روابطی عادی داشته باشیم، بلکه درصدد گسترش بیش از پیش روابط هستیم.

وی افزود: ما با داشتن ذخایر عظیم نفت و گاز درصدد افزایش ظرفیت برای صادرات به اروپا به‌عنوان یکی از واردکنندگان اصلی انرژی هستیم و این مساله موجب افزایش امنیت انرژی اروپا خواهد شد. از سوی دیگر، ایران نیز به دنبال جذب ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، نفت و گاز و صنایع مختلف است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه پنج‌ساله ایران که مارس ۲۰۱۷ (فروردین ۹۶) آغاز شد، فرصت‌های زیادی برای شرکت‌ها، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران، موسسات مالی، پیمانکاران و تامین‌کنندگان اروپایی وجود خواهد داشت.

کرباسیان همچنین درباره ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی ایران در بخش معادن و فلزات توضیحاتی مطرح و آخرین اطلاعات مربوط به خصوصی‌سازی در ایران و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی را ارائه کرد. مجمع ایران و اروپا (EIF) چهار سال پیش با هدف تقویت و حمایت از دیپلماسی تجاری بین ایران و غرب تاسیس شد.

این مجمع فرصت مهمی برای تبادل اطلاعات، شبکه‌سازی و ایجاد روابط کاری بین مقامات و مدیران بخش‌های مختلف تجاری و صنعتی با سیاست‌گذاران و همچنین فرصتی برای گردهمایی سالانه مقامات ارشد تجاری، دولتی و جامعه مدنی متعهد به توسعه اقتصادی ایران فراهم می‌سازد.