به گزارش «ایسنا»، مجید نامی درمورد اینکه میزان صادرات پوشاک از ایران به سایر کشورها چقدر است و محصولات تولیدی ایران به کدام یک از این کشورها بیشتر صادر می‌شود، اعلام کرد: سال گذشته حدود ۷۰ میلیون دلار صادرات پوشاک داشته‌ایم و به‌ترتیب کشورهای «افغانستان»، «عراق» و «کشورهای آسیای‌میانه» بیشترین واردات پوشاک از ایران را به خود اختصاص داده‌اند، این در حالی است که به‌تازگی صادرات پوشاک ایرانی به کشورهای آلمان و ایتالیا در دستور کار قرار گرفته است. نامی همچنین درمورد میزان هزینه سالانه خانوارها به‌عنوان تعیین‌کننده کل مصرف پوشاک در کشور گفت: براساس آمار موجود سال گذشته نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار که حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود میزان هزینه خانوارها برای خرید پوشاک در کشور بوده است.

 وی ادامه داد: به‌ترتیب کشورهای «چین و ترکیه» بیشترین میزان صادرات پوشاک به ایران را چه از مبادی رسمی و چه از مبادی غیرقانونی داشته‌اند و ترک‌ها به دلیل اینکه روی برند سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام داده‌اند و بازارشان در حال گسترش است با شرایط مطلوب‌تری در این حوزه روبه‌رو هستند؛ در این مورد باید اشاره کرد که چینی‌ها اجناس مختلفی را چه به‌صورت سفارشی و چه تقلبی به ایران وارد می‌کنند. عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در پاسخ به اینکه تولید سالانه پوشاک در کشور چه میزان است و چه بخشی از بازار داخلی ایران را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در مورد میزان تولید پوشاک در کشور رقمی وجود ندارد و هر عددی که اعلام می‌شود براساس گمانه‌زنی است، چرا که در این حوزه آمار دقیقی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل نبود دقیق تعداد واحدهای تولیدی ارائه نمی‌شود.

نامی ادامه داد: با این حال براساس برآوردها حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد از بازار پوشاک در کشور به تولید داخلی اختصاص دارد. نامشخص بودن میزان تولید پوشاک در ایران در حالی به‌گفته عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران مشهود است که اتحادیه پوشاک تهران با صدور اطلاعیه‌ای برای متصدیان واحدهای صنفی فروشندگان پوشاک درباره ضبط کالا و مجازات فروشندگان پوشاک خارجی بدون مدارک قانونی واردات هشدار داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم در این اطلاعیه آمده است: «براساس ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خرید، فروش، عرضه، حمل و نگهداری کالای خارجی که بدون مدارک قانونی وارد کشور شده است، قاچاق محسوب می‌شود و برابر قانون علاوه بر ضبط کالا، مرتکبین نیز مجازات خواهند شد.