به‌گزارش «ایسنا»، علیرضا دائمی با بیان اینکه قراردادهای جاری وزارت نیرو با کشورهای دیگر از سوی شرکت‌های بخش‌خصوصی در حال انجام است، اظهار کرد: در حال حاضر در عراق ده‌ها پروژه در حوزه «آب»، «فاضلاب»، «برق» و «انرژی» در حال اجراست. وی ادامه داد: در «ترکمنستان» نیز یک قرارداد جدید برای اتصال خط سوم شبکه برق ایران به کشورهای منطقه در شرف امضا است که اگر این امر محقق شود می‌توانیم از طریق ترکمنستان با کشورهای همسایه مبادلات برقی داشته باشیم.

 قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل با اشاره به قراردادهای منعقد شده با «ارمنستان» نیز بیان کرد: اتصال خط سوم برق با این کشور نیز ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در صورت اتمام این طرح ایران می‌تواند نقش موثری در مبادلات برق داشته باشد. دائمی تصریح کرد: علاوه بر این وزارت نیرو در «سریلانکا»، «کشورهای آفریقایی» و برخی «کشورهای آمریکای لاتین» نیز پروژه‌هایی را در مرحله اجرا دارد. وی همچنین با اشاره به توسعه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در ایران، اظهار کرد: در هفته جاری پنج شرکت بزرگ «نروژی» برای همکاری احداث ۱۲۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر وارد ایران می‌شوند.

به گفته قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین‌الملل، نمایشگاه بین‌المللی آب نیز که از روز دوشنبه برگزار می‌شود می‌تواند نقش تاثیرگذاری برای جذب شرکت‌های خارجی داشته باشد؛ چرا که در حال حاضر نیز ۳۰ شرکت بین‌المللی در این نمایشگاه حضور دارند.