علی یزدانی در مراسم رونمایی از «سامانه مدیریت طرح و پروژه‌های سازمان و شرکت‌های شهرک‌های صنعتی سراسر کشور» ضمن تاکید بر ارتقای سلامت اداری در دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، سامانه دیگری در جهت ارتقای رضایت‌مندی مردم راه‌اندازی خواهد شد که براساس آن طرح‌های پژوهشی نیز به‌صورت شفاف مورد پایش قرار خواهند گرفت. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت‌دهم تصویب و در دولت‌یازدهم مقدمات اجرای آن فراهم شد، خاطرنشان کرد: این دو سامانه بسترهای لازم را برای دسترسی آزاد اطلاعات فراهم کرده و امکان ایجاد رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص را از بین خواهد برد.

یزدانی تاکید کرد: با ابلاغ این قانون تمامی اطلاعات مربوط به قوانین، مناقصه‌ها و مزایده‌ها در مجموعه سایت ستاد و شرکت‌های استانی بارگذاری شده است و همه متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی می‌توانند از قوانین و مقررات و همچنین مزایای استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مطلع شوند. وی ضمن انتقاد از ارائه آمارهای ‌مختلف ‌از وضعیت تعطیلی واحدهای صنعتی تصریح کرد: متاسفانه برخی بدون اتکا به مراجع رسمی انتشار آمار، اطلاعاتی را مطرح می‌کنند که با آمارهای درست همخوانی ندارد. یزدانی در ادامه به همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با مرکز آمار اشاره و خاطرنشان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با این مرکز منعقد شده است به‌زودی آمار دقیقی از وضعیت واحدهای صنعتی فعال و غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استخراج خواهد شد.  وی افزود: همچنین همه مدیران عامل شرکت‌های شهرک‌های صنعتی سراسر کشور موظف به اعلام آمار دقیق از تعداد واحدهای فعال شدند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با تاکید براینکه بسیاری از واحدهای صنعتی در سنوات گذشته تعطیل شده‌اند که برخی از آنها تمایلی به راه‌اندازی مجدد ندارند، افزود: آسیب‌شناسی واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی نشان می‌دهد که اغلب واحدهای صنعتی که فعالیت‌شان متوقف شده است، مطالعات فنی و اقتصادی قبل از اجرای سرمایه‌‌گذاری انجام نداده‌اند، بنابراین پس از بهره‌برداری واحدها عمدتا دچار مشکل شده‌اند. یزدانی با بیان اینکه براساس آمارهای موجود فعالیت حدود ۲۰ درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی متوقف شده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاران در طرح‌های جدید باید مطالعات فنی و اقتصادی را به‌منظور جلوگیری از مشکلات پیش‌رو نظیر فقدان بازار و عدم توجیه اقتصادی انجام دهند تا با چالش‌هایی نظیر انباشت مواداولیه، کمبود نقدینگی و تعطیلی مواجه نشوند.بر اساس این گزارش سامانه مدیریت طرح‌ها و پروژه‌های سازمان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و برخی از مسوولان دولتی رونمایی و در سراسر کشور راه‌اندازی شد.