این تکنولوژی در حال‌حاضر در اختیار ۱۵ کشور عضو انجمن بین‌المللی ترمووود جهانی هستند و ایران نیز توانایی تولید این محصول را برای بازار داخلی و صادرات به خاورمیانه در اختیار گرفته است. سفیر فنلاند در این بازدید با بیان اینکه ایران و فنلاند در چند سال اخیر مذاکرات اقتصادی گسترده‌ای داشته‌اند، گفت: طی این مدت قراردادهای بسیار خوبی بین دو کشور منعقد شده و هدف دو طرف افزایش این تعاملات و همکاری‌ها است.

کیونوروانتو با اشاره به مزایای دو جانبه این همکاری‌ها گفت: ایران می‌تواند روی فنلاند به‌عنوان تامین‌کننده مناسب برای تکنولوژی در بخش‌های محیط‌زیست، انرژی، صنایع الکتریکی و عمرانی حساب کند. در واقع نگاه ما این است که ورود تکنولوژی‌های جدید و سرمایه‌گذاری‌هایی که رخ می‌دهد، اشتغالزایی و رشد اقتصادی ایران را در پی خواهد داشت. وانتو تاکید کرد: امروز هم یک‌بار دیگر شاهد این هستیم که هم ایران و هم فنلاند از این تکنولوژی‌ های‌تک در ساخت چوب بهره‌مند شده و مراودات ما بر پایه انتقال تکنولوژی ادامه دارد.

مدیرعامل صنایع مازندچوب‌آریا نیز در این جلسه با اشاره به مذاکرات فشرده‌ای که برای ورود تکنولوژی ترمووود انجام شده، تاکید کرد: مذاکره برای خرید این تجهیزات را قبل از برجام آغاز کردیم و بعد از به سرانجام رسیدن توافق برجام در ابتدای سال گذشته قرارداد خرید تجهیزات را منعقد کردیم. بهادر انصاری با اشاره به اینکه از اسفند سال گذشته نصب تجهیزات شروع شد، گفت: دستگاه‌ها و تجهیزات را به مبلغ ۵/ ۵ میلیون یورو خریداری کرده و از خردادماه امسال و طی حدود یک سال توانستیم فرآیند تولید را شروع و محصولات چوب ترمو را روانه بازار کنیم. وی با بیان اینکه کارخانه مازندچوب‌آریا با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی آغاز به کار کرده، ادامه داد: در حال‌حاضر ماهانه تا ۶۰۰ متر مکعب واردات چوب ترمو به کشور انجام می‌شود در حالی که ظرفیت کارخانه ما ۱۸۰۰ مترمکعب است، بنابراین کشور از واردات چوب ترمو بی‌نیاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت محصولات مازندچوب‌آریا مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا است، خاطرنشان کرد: قیمت محصولات تولیدی ما در حال حاضر ۴۰ درصد پایین‌تر از قیمت کالاهای وارداتی از ترکیه و فنلاند است. مدیرعامل مازندچوب‌آریا با تاکید بر اینکه این تکنولوژی صنعت ملی چوب کشور را بهبود می‌ّبخشد، افزود: ۱۶ شرکت جزو انجمن ترمووود دنیا هستند و ما با دستیابی به این تکنولوژی های‌تک در زمره کشورهایی قرار گرفتیم که می‌توانیم این محصولات را تولید کرده و با کاهش قیمتی که ایجاد شده آن را به‌طور گسترده در اختیار متقاضیان قرار دهیم. انصاری با اشاره به مزیت‌های چوب ترمو خاطرنشان کرد: تکنولوژی تولید چوب ترمو ۱۲ سال است که در دنیا ایجاد شده و در فرآیندی که این تکنولوژی های‌تک ایجاد می‌کند چوب را از آسیب‌های جانبی محافظت کرده و عمر آن را بسیار طولانی می‌کند.