حمیدرضا جانباز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه شبکه توزیع آب شهری در شهر قصرشیرین تقریبا پایدار است، گفت: پس لرزه‌ها باعث افزایش کدورت آب در سرپل‌ذهاب شده است، اما باید تاکید کنم که خطوط اصلی آب در این شهر مشکلی ندارند، اما به دلیل شکستگی انشعابات و احتمال آبگرفتگی در منازل فعلا نمی‌توانیم، آب شرب را در شبکه به‌طور کامل برقرار کنیم. وی با بیان اینکه به هر حال زلزله مشکل جدی در تأسیسات آب ۱۵۰ روستای کرمانشاه ایجاد کرده، ادامه داد: در مناطقی که در سر پل ذهاب آسب دیده‌اند، در حال احداث سکوهای برداشت آب هستیم تا هموطنان مشکلی در آب شرب نداشته باشند.

جانباز خاطرنشان کرد: در حال‌حاضر یک و نیم میلیون بطری آب معدنی توزیع شده و سه دستگاه تجهیزات بسته‌بندی آب راه‌اندازی شده که می‌تواند روزانه ۱۰۰ هزار آب بسته‌بندی تحویل و میان زلزله‌زده‌ها توزیع کند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: برای مقابله با هرگونه مشکلی از بابت اینکه آب شرب در مناطق زلزله‌زده آلودگی نداشته باشد ۳ آزمایشگاه آب در مناطق شهری و یک آزمایشگاه در روستاها ایجاد شده است.

وی افزود: به هر حال طی چند روز آینده با کاهش پس‌لرزه‌ها و آغاز آواربرداری آب شرب پایدار در مناطق زلزله‌زده ایجاد خواهد شد. مدیرعامل آبفای کشور دیروز اعلام کرده بود که از ۵۳۶ روستای متاثر از زلزله، در ۱۵۰ روستا به دلیل آوار مشکل جدی تاسیسات آب را داریم. به گفته وی، تا زمانی که کار آواربرداری تمام شود، با استفاده از تانکر به این مناطق آب‌رسانی می‌شود؛ در حال‌حاضر ۳۰ دستگاه تانکر نیز در این مناطق مستقر هستند. وی با بیان اینکه در اسلام‌آباد غرب کدورت چاه‌ها را داریم که موضوع در حال حل شدن است، تصریح کرد: در دالاهو و کرندغرب کدورت آب چاه‌ها را داریم که فردا با جایگزینی دو حلقه چاه مشکل حل می‌شود.