به‌گزارش «ایسنا»، وی با بیان اینکه براساس صورت‌های مالی توانیر در سال ۹۵ در صنعت برق با محدودیت‌های مالی مواجه هستیم، اعلام کرد: قیمت تمام شده هر کیلووات ساعت برق در کشور حدود ۹۸ تومان است، اما در حال حاضر هر کیلووات ۶۶ تومان به فروش می‌رود که این به ضرر شرکت برق است. حقی‌فام در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان اظهار کرد: صنعت برق زیرساخت سایر زیرساخت‌هاست و روی سایر بخش‌ها نیز تاثیرگذار است. وی با اشاره به اینکه در تامین برق، چهار نسل وجود دارد، افزود: «دسترسی آسان» یکی از چهار نسلی است که خوشبختانه هم‌اکنون تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار در کشور از نعمت برق برخوردارند و میزان دسترسی به برق در ایران در مقایسه با سطح استانداردهای جهانی خوب ارزیابی می‌شود. معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، «میزان قابلیت اطمینان» را در شبکه‌های برق امر مهم دیگری برشمرد و گفت: باید میزان قابلیت اطمینان را در شبکه‌هایمان افزایش دهیم و علاوه بر آن «کیفیت برق» هم مساله مهم دیگری است که براساس آن باید برقی را به مردم تحویل دهیم که باکیفیت و مطمئن باشد.

وی به بحث «تاب‌آوری شبکه‌های برق در مقابل زلزله و و حوادث طبیعی» هم اشاره و تصریح کرد: انتظار داریم که سیستم‌های سیاست‌گذاری ما را کمک کنند تا در مواقع حوادث طبیعی با مشکل مواجه نشویم. حقی‌فام در ادامه افزود: در کشور یک چرخه نامناسب اقتصادی در صنعت برق وجود دارد که باعث شده سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش عقب بیفتد که باید با تدابیر ویژه این چرخه معیوب اصلاح شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با تاکید بر اینکه تمام مرز و بوم کشور در سیطره خدمات شرکت توانیر قرار خواهد گرفت، گفت: هر استعدادی که بتواند به کمیته‌های ما در شرکت برق کمک کند، از خدمات و توان وی بهره‌مند خواهیم شد. وی در ادامه چند وظیفه مهم را برای شرکت توانیر برشمرد و عنوان کرد: یکی از وظایف بزرگ، جلب رضایت مشترکان است، پس از آن افزایش سرعت پاسخگویی، حفظ کرامت، حفظ سلامت اداری و استفاده از دولت الکترونیک نیز از دیگر وظایف مهم به‌شمار می‌رود. حقی‌فام به ضرورت کاهش خاموشی‌های برق هم اشاره و عنوان کرد: میزان خاموشی‌های برق به ازای هر ایرانی سالانه حدود ۷۰۰ دقیقه است که باید این میزان کاهش یابد.

وی اعلام کرد: به ازای یک درصد کاهش تلفات در شبکه‌های توزیع برق، حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان به صنعت برق کمک خواهیم کرد. معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در پایان خاطرنشان کرد: در غرب کشور اگر همت کارکنان شرکت برق کردستان تداوم پیدا کند شرکت توزیع برق کردستان می‌تواند به‌عنوان یک نمونه و الگو در شرکت‌های برق غرب کشور مطرح شود.