به گزارش «دنیای‌اقتصاد» در ابتدای این نشست که دوشنبه‌شب برگزار شد، ژروم لروی مدیرکل نکسانس در منطقه، درباره حوزه فعالیت این شرکت، گفت: در حال‌حاضر این شرکت در پنج قاره جهان حضور فعال داشته و در زمینه تولید انواع سیم و کابل و همچنین ارائه مشاوره و خدمات مهندسی فعالیت می‌کند.

وی در ادامه ضمن ابراز رضایت از حضور در ایران، اقتصاد ایران را اقتصادی با ظرفیت‌های نهفته فراوان توصیف کرد و افزود: تا به امروز بیشتر پروژه‌های ما در ایران، مربوط به حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و به‌طور مشخص در پارس‌جنوبی بوده است. همچنین پروژه ارتباط جزیره کیش به شبکه سراسری از راه دریا، دیگر پروژه بزرگ ما در ایران است. در ادامه بنجامین فیتوسی، معاون ارشد اجرایی در خاورمیانه، روسیه، آفریقا و عضو هیات مدیره نکسانس، به افزایش میزان مصرف انرژی برق در سراسر دنیا اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین چالشی که با آن رو‌به‌رو هستیم، افزایش مصرف برق و در ادامه نیاز به انتقال ایمن برق به مکان‌های گوناگون است. بنابراین یکی از اصلی‌ترین اهداف ما در نکسانس، پاسخگویی به این نیاز است. وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» مبنی بر تفاوت محصولات کابلی این شرکت با نمونه‌های مشابه، گفت: محصولات شرکت نکسانس مطابق با به‌روز‌ترین استانداردهای جهان است. همچنین جزو معدود شرکت‌های تولیدکننده کابل‌های فشار قوی با ظرفیت‌های انتقال بالاست که ضمن سازگاری با محیط‌زیست، دارای بالاترین رتبه میزان ایمنی در جهان است.

بر اساس این گزارش، شرکت نکسانس روز گذشته ۸ اسفند ماه، با برگزاری ۶ کارگاه آموزشی در زمینه‌های امنیت شبکه ریلی، صنایع بالادستی و پایین نفت و گاز، شبکه‌های برق، صنایع معدنی، شبکه‌های سازمانی بزرگ و مراکز داده، آخرین تجربیات و راهکارهای خود را در اختیار مخاطبان قرار داد.