محسن وهابیان‌طهرانی، مدیرعامل شرکت مشانیر با بیان این مطلب به «دنیای‌اقتصاد» گفت: البته نحوه انجام خصوصی سازی بسیار اهمیت دارد و برنامه‌ریزی دقیق، مطلوب و جامع‌نگر در این رابطه سبب رشد اقتصادی، کاهش هزینه‌کردهای غیر بهره‌ور، چابکی و رقابت‌پذیری اقتصادی در عرصه داخلی و بین‌المللی در حین صیانت از سرمایه‌های اقتصادی، تجربی و علمی کشور که طی دهه‌ها حاصل شده، خواهد شد.

وی درباره یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی صنعت برق این‌گونه ادامه داد: محدودیت‌های مالی حال‌حاضر دولت سبب کاهش شدید بودجه‌های عمرانی و تخصیص منابع کشور به هزینه‌های جاری دستگاه‌ها شده است. این مهم در کنار کاهش جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همچنین خارجی در جهت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیرساختی- توسعه‌ای کشور، سبب مشکلات عدیده‌ای در سطح اقتصادی و معیشتی می‌شود و از موانع جدی رشد اقتصادی است. توصیه کارشناسان بر این است که باید نسبتی متوازن میان بودجه عمرانی و بودجه جاری برقرار شود؛ در غیر این‌صورت با آثار و تبعات زیان‌بار آن در آینده نزدیک روبه‌رو خواهیم شد که یکی از آنها آسیب‌دیدن بدنه سازندگی کشور چه در بدنه پیمانکاری و چه در بدنه مشاوره‌ای است. وی با اشاره به حوزه فعالیت این شرکت گفت: شرکت مشانیر با قدمتی قریب به نیم‌قرن، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های مهندسی مشاور در حوزه صنعت آب و برق کشور است. این شرکت در سال ۱۳۴۹توسط وزارت نیرو و جمعی از متخصصان حوزه صنعت آب و برق تاسیس شد. در ادامه با توسعه صنعت برق، بخش آب و برق این مجموعه از هم تفکیک شده و بخش برق آن با عنوان شرکت خدمات مهندسی مشانیر فعال شد.

وهابیان‌طهرانی افزود: در حال‌حاضر شرکت مشانیر با تحویل قطعی بیش از ۴هزار پروژه ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، بیش از ۵۰ درصد خطوط انتقال نیرو و پست‌های فشار کشور، همچنین در حدود ۵۰ درصد ظرفیت نیروگاهی کشور شامل انواع نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، بخاری، گازی، تجدیدپذیر و آبی را مشاوره داده و بر اجرای پروژه نظارت داشته است. در ادامه مدیرعامل مشانیر با تاکید بر اینکه «تنوع در تخصص» یکی از ویژگی‌های مشانیر است، گفت: شرکت مشانیر با توسعه فعالیت‌های خود، در ۳۲ رشته از سازمان برنامه و بودجه صلاحیت اخذ کرده که ۹ حوزه آن پایه یک بوده که مشتمل بر تولید نیرو، توزیع نیرو، انتقال نیرو، سدسازی، آب و فاضلاب، راه‌آهن، محیط‌زیست، ژئوتکنیک و ساختمان است. علاوه بر این، اخذ رتبه یک بهره‌برداری از نیروگاه‌های برق‌آبی، بهره‌برداری از نیروگاه‌ها، پدافند غیرعامل از وزارت نیرو، مجوز صادرات و واردات برق از وزارت نیرو از جمله دیگر صلاحیت‌های اخذ شده این شرکت است. مدیرعامل شرکت مشانیر در مورد پروژه‌های مهمی که این شرکت در سال‌های اخیر به آنها خدمت‌رسانی کرده، گفت: سدهای مسجدسلیمان، سیاه‌بیشه، ژاوه، توسعه نیروگاه دز و بختیاری که در آستانه برگزاری مقدمات شروع آن است و همچنین در بخش نیروگاهی نیز از جمله نیروگاه دماوند، شیروان، نکا، جهرم، آبادان، کرمان و طوس از جمله سد و نیروگاه‌هایی هستند که از خدمات و مشاوره شرکت مشانیر برخوردار هستند.