ولی‌الله بیات، مدیرعامل شرکت پارس سوئیچ، با بیان این مطلب به «دنیای اقتصاد» افزود: به دلیل ناچیز بودن هزینه انرژی برق، به خصوص برای مصارف کشاورزی، کشاورزان انگیزه‌ای برای مصرف بهینه نمی‌بینند که نتیجه آن کشت محصولاتی است که آب و انرژی زیادی را مصرف می‌کند. وی ادامه داد: شاید با واقعی کردن نرخ انرژی برق و حذف یارانه برق، برای کشاورزانی که برخلاف سیاست دولت کشت می‌کنند، بخشی از مشکل کمبود آب نیز تعدیل شود. دومین مشکل، گرایش برخی کارشناسان به محصولات وارداتی است. این مساله فرصت را برای تولیدکنندگان خارجی مهیا می‌کند. امیدوارم با تحقق شعار سال این مشکل کمتر شود. بیات با اشاره به تولیدات شرکت پارس سوئیچ گفت: شرکت پارس سوئیچ، کلیدهای قدرت را از سطح ولتاژ ۲/ ۷ کیلوولت تا ۴۲۰ کیلوولت با آمپراژ و قدرت قطع مختلف تولید می‌کند. همچنین سکسیونرهای فشار قوی از ۷۲کیلوولت تا ۴۲۰کیلوولت از ۱۲۵۰آمپر تا ۳۱۵۰آمپر نیز از تولیدات این شرکت است.

مدیرعامل شرکت پارس سوئیچ درباره میزان تولید سالانه شرکت، گفت: در سال ۱۳۹۵ حدود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد (همگن) و در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد (همگن) بوده است (واحد همگن روشی برای محاسبه فرآیندهای تولید چندمحصولی است) که به‌طور تقریبی تمام ظرفیت یک شیفت را پر می‌کند. وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت به دنبال صادرات است؟ گفت: بدیهی است هر شرکت تولیدی به دنبال توسعه بازارهای خود به خصوص دسترسی به بازارهای صادراتی است و در صورت نبود محدودیت‌های سیاسی و بانکی، تولیدات شرکت به لحاظ کیفی و قیمتی توانمندی کافی را برای رقابت با رقبای خارجی دارا است. بیات درباره جایگاه صنعت برق در اقتصاد ایران تصریح کرد: با توسعه تکنولوژی و زندگی صنعتی، وابستگی هر فعالیتی به انرژی برق افزایش می‌یابد؛ به‌طوری که کمتر فعالیتی را می‌توان بی نیاز از انرژی برق تصور کرد. بنابراین تصور زندگی و فعالیت اقتصادی بدون وجود برق به نوعی غیرممکن است. به همین سبب اختلال در استمرار انرژی برق و تصور قطعی برق غیرقابل پیش‌بینی، می‌تواند به موضوع امنیتی منجر شود.

وی افزود: در چند سال گذشته که قطعی برق محدودی در تهران اتفاق افتاده بود، فقط به لحاظ قطع برق چراغ راهنما، در خیابان‌ها مشکلات متعددی منعکس و چندین مورد «به موقع نرسیدن بیمار داخل آمبولانس» گزارش شد. مثال ذکر شده کمترین ضرر ناشی از نبود انرژی برق است. بدون برق، نفت موجود در ذخایر نمی‌تواند به پول تبدیل شود و آرد موجود در انبار نمی‌تواند به نان تبدیل شود. مدیرعامل شرکت پارس سوئیچ با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت، تصریح کرد: شرکت پارس سوئیچ در حال حاضر تجهیزات پست‌های بیرونی outdoor یا AIS را در بخش فشار قوی تولید می‌کند و تولید پست‌های GIS که مزیت‌های متعددی دارد را در برنامه طرح توسعه خود دارد. همچنین، کامل کردن انواع و تنوعات مختلف مطابق نیاز بازار در بخش فشار متوسط، از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت است.