مجید فراهانی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه طرشت ضمن بیان این موضوع گفت: بهره‌گیری از فناوری RO برای تامین آب صنعتی بدون انتشار پساب‌های آلاینده اکوسیستم آبی نیز موید رویکرد تولید برق سازگار با محیط زیست است، به علاوه بازیابی پساب این سیستم و پساب سیستم خنک کن برای آبیاری فضای سبز گسترده و نیروگاه طرشت از جمله ویژگی‌های انحصاری محیط زیستی این نیروگاه به شمار می‌رود. وی افزود: نیروگاه طرشت به‌عنوان قدیمی‌ترین نیروگاه کشور نماد تاریخ صنعت برق است، این نیروگاه متشکل از واحدهای بخاری به توان نامی MW ۱۲/  ۵ X ۴ آلستوم و همچنین یک واحد گازی در حال نصب «هیتاچی» به توان نامی ۲۵ مگاوات است که بدون تلفات شبکه محلی را تغذیه می‌کند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه طرشت تصریح کرد: سوخت نیروگاه منحصرا گاز طبیعی است و آب نیروگاه از طریق چاه‌های عمیق و یک رشته انشعاب آب خام آبفا تامین می‌شود. همچنین برق تولیدی به شرکت تولید نیروی برق تهران به فروش می‌رسد که نهایتا به شرکت مدیریت شبکه برق ایران عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه طرشت با بیان اینکه این شرکت دارای سه محور فعالیت است، گفت: نیروگاه (تولید انرژی الکتریکی)، مرکز انحصاری سیمولاتور نیروگاهی کشور، مرکز توسعه تولید پراکنده (DGPC)، سه محور اصلی فعالیت شرکت را تشکیل می‌دهد.  وی افزود: نیروگاه طرشت در تابستان ۹۶، با احراز آمادگی ۹۸/  ۹۹ درصد (و تولید ۲۰۰ میلیون کیلو وات ساعت) دوره پیک مصرف برق در کشور را پشت سر گذاشت. به‌طوری که برابر گزارش شرکت مدیریت شبکه برق کشور به‌عنوان نیروگاه برتر بین کلیه نیروگاه‌های حرارتی دولتی (اعم از بخاری، گازی و چرخه ترکیبی) و نیز برترین نیروگاه میان کلیه نیروگاه‌های بخاری دولتی و خصوصی به لحاظ آمادگی در فصل بهار معرفی شده است.

فراهانی ادامه داد: استقرار کامل سیستم یکپارچه مدیریت IMS در هفت سال اخیر، کسب گواهینامه مدیریت تکنولوژی از مراجع معتبر بین‌المللی و احراز رتبه برتر در ارزیابی مدیران ارشد وزارت نیرو در سال ۹۵ از جمله موفقیت‌های کسب شده توسط این شرکت در سال‌های اخیر به شمار می‌روند. وی مطرح کرد: برابر تصمیمات شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی مقرر شده در چارچوب طرح‌های بازتوانی ۱۳ نیروگاه قدیمی کشور، بازدهی نیروگاه طرشت نیز افزایش یافته و به این ترتیب ماندگاری این نیروگاه تاریخی تضمین شود. فراهانی یادآور شد: چالش نقدینگی منحصر به این شرکت نبوده و امید است با رفع نارسایی‌های مالی اهداف عالی حوزه نیروگاهی کشور محقق شود.