سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو)، شرکت توانیر و سازمان سنجش نیز در بخش برگزیدگان دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه‌ها در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی به‌عنوان دستگاه برتر برگزیده شدند و مهدی کرباسیان و روسای دو دستگاه دیگر با دریافت تندیس و لوح تقدیر از روحانی، مورد تقدیر قرار گرفتند. در بخشی از متن رئیس‌جمهور خطاب به مهدی کرباسیان، رئیس هیات عامل ایمیدرو آمده است: «خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران توفیق سترگ در مسیر آموزه‌های بزرگ دینی و انقلابی و تداوم فرهنگ فداکاری و جهادی است.» بر اساس این گزارش، پیش از این مهدی کرباسیان در دولت‌های سازندگی و اصلاحات به ترتیب موفق به کسب نشان‌های درجه دو لیاقت مدیریت و خدمت شده بود.

مهدی کرباسیان، معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو به مناسبت انتخاب ایمیدرو به‌عنوان سازمان برتر در جشنواره شهید رجایی، در پیامی اعلام کرد: معرفی شدن ایمیدرو به‌عنوان سازمان نمونه و دستگاه برتر، همچنین دریافت لوح تقدیر و تندیس جشنواره شهید رجایی از ریاست جمهوری را به همه همکاران ارجمند تبریک می‌گویم. روزی که اینجانب مسوولیت هدایت ایمیدرو را برعهده گرفتم، تمام تلاش خود، همکاران و شرکت‌ها و واحدهای تابعه را بر تقویت همکاری با بخش خصوصی،‌ تشکل‌ها و مدیران توانمند معطوف کردیم. به واقع تصویری که از نیمه سال ۹۲ در برابر چشم همگان قرار داشت، وضعیت ناخوشایندی بود که غلبه بر آن، همتی بلند و همه جانبه بین بخش خصوصی و دولت را می‌طلبید. اندک زمانی گذشت و تحرک گام‌به‌گام طرح‌هایی که سال‌ها روی زمین مانده بودند، این واقعیت را منعکس کرد که همدلی و تلاش در کنار مدیریت و برنامه‌ریزی کلیه مدیران و کارشناسان سازمان و نیز همگاهی با بخش خصوصی و غیردولتی، توانست این موفقیت را رقم زند.

ایمیدرو به چنین همراهی می‌بالد و خواهان ادامه این رویکرد در مسیر ساختن ایرانی آباد، است. فعال شدن و راه‌اندازی هر یک از پروژه‌های معدنی و صنایع معدنی، علاوه بر اینکه سبب حرکت چرخ صنعتی کشور می‌شود، امید و آرزو را نزد نیروی کار زنده نگه می‌دارد. در ۵ سال اخیر نیز استفاده از توان داخلی در توسعه این حوزه، توانسته اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور بگذارد. اکنون که نقشه راه معدن و صنایع معدنی نیز نهایی و ابلاغ شده است، باید اذعان کرد بدون تلاش مستمر و همه جانبه همکاران و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های بخش‌خصوصی و غیردولتی و همفکری تشکل‌ها، عبور از این چالش‌های پیش رو مشکل است. اینجانب ضمن گرامیداشت یاد شهدای دولت به ویژه رجایی و باهنر، به نمایندگی از تمامی همکاران، کارشناسان و مدیران ایمیدرو و شرکت‌های تابعه، تقدیر و تشکر خود را تقدیم یکایک این عزیزان می‌دارم.