تامین مواد اولیه یکی از عمده مشکلات بخش تولید است که همواره دامنگیر این بخش بوده است، چالشی که با اعمال تحریم‌های بین‌المللی سخت‌تر شده و بنگاه‌های تولیدی را با مشکلات بیشتری روبه‌رو کرده؛‌ به‌طوری که در برخی مواقع شاهد افت تیراژ تولید در بنگاه‌های تولیدی بوده‌ایم. حال رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست هیات دولت در راستای عبور از این چالش از تشکیل کارگروهی خبر می‌دهد که می‌تواند معضل دسترسی به مواد اولیه بنگاه‌های تولیدی را برطرف کند. به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت این کارگروه فرآیند تولید از تامین مواد اولیه تا رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده را بررسی می‌کند. رحمانی همچنین وعده داد که به‌طور حتم در این زمینه موانع را برطرف خواهیم کرد. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد تحقق وعده داده شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌تواند افت تولید بنگاه‌های تولیدی در ماه‌های اخیر را جبران کند و به این طریق تولید را به ریل رونق بازگرداند. از سوی دیگر با رسیدن به ۱۳ آبان (زمان اجرای تحریم‌های بین‌المللی) این احتمال وجود دارد که بنگاه‌های تولیدی به دلیل عدم دسترسی به مواد اولیه با چالش جدیدی مواجه شوند که این امر بنگاه‌های تولید را با دست‌اندازهای جدیدی روبه‌رو خواهد کرد به همین دلیل باید تدابیری برای عبور از این مشکلات در نظر گرفت.

تثبیت قیمت‌ها یکی دیگر از وعده‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت است. تغییر متغیرهای اقتصادی از جمله عواملی است که موجب شد تا طی ماه‌های اخیر شاهد نوسانات قیمت در بازار باشیم. نوساناتی که غیر قابل کنترل بوده و تدابیر در نظر گرفته شده از سوی متولیان پیشین نیز تاثیری برای تثبیت آن نداشت و هرج و مرج در بازار را به همراه داشت. روندی که موجب شد تا رحمانی یکی از اولویت‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت را تثبیت و جلوگیری از نوسانات قیمت‌ها اعلام کند. به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت برای عبور از این چالش، کارگروهی تعیین شده تا فرآیند تولید از تامین مواد اولیه تا رسیدن کالا به دست مصرف‌کننده را بررسی کند. وی اظهار کرد: حتما در این زمینه موانع را برطرف خواهیم کرد. پیش از این نیز در راستای کنترل بازار و تثبیت قیمت وزیر صنعت،‌معدن و تجارت و متولیان پیشین اقدامات بسیاری صورت داده بودند،‌ اما این اقدامات تاثیر چندانی در کنترل بازار و تثبیت قیمت نداشت؛ ایجاد ستاد تنظیم بازار از جمله اقداماتی است که در این خصوص صورت گرفته بود.

علاوه بر تولیدات داخلی در ماه‌های اخیر در تامین ارز مورد نیاز کالای اساسی وارداتی نیز مشکلاتی وجود داشت به‌طوری که در برخی مواقع بازار با کمبود یا نبود کالا مواجه می‌شد؛ ‌چالشی که رحمانی برای عبور از آن از تامین ارز مورد نیاز خبر می‌دهد. به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، درباره کالاهای اساسی وارداتی هم مشکلی نداریم و تاکنون دولت ارز مربوط به آنها را تامین کرده است.  در کنار کارگروه‌هایی که براساس وعده وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت برای عبور از مشکلات بنگاه‌های تولیدی قرار است تشکیل شود؛‌ رحمانی همچنین از تشکیل کارگروهی تخصصی و کارشناسی برای خودروسازان نیز خبر داد. رحمانی با اشاره به برنامه وزارت صنعت برای حل مشکل خودروسازان گفت: خودروسازی یکی از صنایع عمده ماست؛ بر همین اساس، کارگروهی تخصصی و کارشناسی تعیین کرده‌ایم تا موانع و مشکلات حوزه تولید، قیمت‌ها و ثبت‌نام‌ها به خصوص در ماه‌های اخیر را بررسی کند.