از سوی دیگر هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار، گزارشی از اهداف این انجمن درخصوص «شناسنامه‌دار کردن تخم‌مرغ خوراکی تولیدی کشور»، «ارتقای سطح کیفی و بهداشتی تخم‌مرغ و فرآورده‌های آن» و «تنظیم بازار داخلی و صادراتی تخم‌مرغ و فرآورده‌های آن» ارائه کردند. همچنین مطابق بررسی‌های انجام شده مهم‌ترین محور اقدامات انجمن تولیدکنندگان تخم مرغ شناسنامه‌دار به حوزه‌های اشتغال‌، آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی برای تامین نیازهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بازاریابی و صادرات این محصول اختصاص داشته است. همچنین در این نشست اعضای هیات رئیسه اتاق تهران اعلام کردند که اتاق تهران در چارچوب آیین‌نامه‌های مصوب، از برنامه‌ها و فعالیت‌های تشکل‌ها حمایت ‌می‌کند. هیات رئیسه اتاق همچنین خواستار ارائه پیشنهاد‌های مشخص انجمن تولیدکنندگان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار ایران و انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام که ارتباط کاری نزدیکی با یکدیگر دارند، به اتاق تهران شدند.

مهدی معصومی اصفهانی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران که در ترکیب هیات مدیره هر دو انجمن «واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام» و «تولیدکنندگان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار» حضور دارد، در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران جزئیات و نتایج این جلسه را اعلام کرده است. وی با اشاره به اینکه ارتباطات دوطرفه اتاق بازرگانی و تشکل‌ها به بهبود فضای کسب و کار منجر ‌می‌شود، گفت: در طول سه سال گذشته تلاش کرده‌‌ایم تمام تشکل‌های صنفی در صنعت مرغداری اعم از طیور و آبزیان که شامل تولیدکنندگان، بازرگانان و تولیدکنندگان و واردکنندگان تجهیزات نیز ‌می‌شود به عضویت اتاق تهران درآیند. در واقع تمامی صنوف کشور و تولیدکنندگان در پایتخت، باید در اتاق بازرگانی تهران به‌عنوان مرکز تجمع صاحبان تولید و تجارت متمرکز شوند.

نایب‌رئیس انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام افزود: تشکل‌ها پیش از این در وزارت کار به ثبت ‌می‌رسیدند که حاصلی برای آنان نداشت. اما وقتی همه در اتاق بازرگانی متمرکز شوند، به اقتدار اتاق به‌عنوان پارلمان بخش خصوصی افزوده خواهد شد و اتاق ‌می‌تواند با قدرت بیشتری مطالبه‌گری داشته باشد. وی افزود:‌ با توجه به اینکه تولیدات صنعت دام و طیور جزو کالاهای اساسی و استراتژیک محسوب ‌می‌شود، مطلوب است که این صنعت در اتاق تهران جایگاه مناسبی داشته باشد و اتاق نیز بتواند از توان این بخش استفاده کند. در واقع، عضویت این تشکل‌ها در اتاق، قدرت پارلمان بخش خصوصی را تقویت ‌می‌کند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان تخم‌مرغ شناسنامه‌دار ایران با اشاره به اینکه صنعت مرغداری در ایران، سابقه‌ای ۶۰ ساله دارد، گفت: در حال حاضر سالانه حدود یک میلیون تن تخم‌مرغ در کشور تولید ‌می‌شود که ۷۵۰ هزار تن مصرف داخلی دارد و بقیه آن در بخش صنعت مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. او در ادامه به اقدامات این انجمن برای شناسنامه‌دار کردن تخم‌مرغ‌های تولیدی داخل مانند رهگیری تخم‌مرغ از مزارع تولیدی، زمان تولید، تاریخ مصرف و انقضای تخم‌مرغ تولید شده، اشاره کرد و گفت: با وجود توسعه مناسبی که در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها در صنعت مرغداری صورت پذیرفته، متاسفانه میزان مصرف سرانه تخم‌مرغ در کشور همچنان پایین‌تر از استانداردهای جهانی است و به همین دلیل ستاد ترویج مصرف تخم‌مرغ زیر نظر انجمن مذکور شکل گرفته است.