به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، مدیرعامل شرکت فروشگاه‎های زنجیره‎ای رفاه در مراسم امضای این تفاهم‎نامه با اشاره به اهمیت افزایش کیفیت صنایع غذایی در دنیای امروز اظهار کرد: فروشگاه‎های زنجیره‎ای رفاه همیشه به‌دنبال افزایش سطح کیفی محصولات مواد غذایی بوده و با این هدف اخیرا تولید و توزیع محصولات با برند رفاه را آغاز کردیم و با نگاه به آینده امیدواریم بتوانیم با ورود این محصولات با کیفیت به سفره مردم سطح سلامت آنها را ارتقا دهیم.

رسول محمدی افزود: می‌توانیم با نگاه به استانداردهای مواد غذایی در سطح جهانی، سطح کیفی ویژه مصرف‎کنندگان ایرانی را تعریف کنیم که براساس آن تولیدکنندگان نیز بتوانند محصولات خود را با استانداردهای ارتقایافته‎تر وارد بازار کنند و این محصولات به‌واسطه بنگاه‌های اقتصادی معتبر و سازمان‎های تخصص‎محور به‎دست مصرف‎کنندگان ایرانی برسد. وی با اشاره به فعالیت‌های اخیر شرکت فروشگاه‎های زنجیره‎ای رفاه در حوزه مسوولیت‎های اجتماعی، یادآورشد: ایجاد فضای اختصاصی جهت عرضه محصولات غذایی سلامت‌محور با تاکید بر داشتن سطوح استاندارد کشورهای توسعه‎یافته از برنامه‎های کوتاه‌مدت خواهد بود که امیدواریم تا قبل از پایان سال‌جاری عملیاتی شود.

محمدی اظهار امیدواری کرد که اقداماتی مثل امضای تفاهم‎نامه بین فروشگاه‎های رفاه و سازمان غذا و دارو بتواند شتاب افزایش کیفیت در محصولات ایرانی را افزایش دهد. مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نیز با اشاره به اینکه با این اقدام قدم‎های بزرگی در عرضه محصولات باکیفیت برداشته خواهد شد، گفت: در همین حال رفاه می‌تواند به عرصه محصولات سلامت‎محور نیز ورود کند تا در راستای کاهش بیماری‌های غیرواگیردار از جمله دیابت، فشارخون و کنترل چربی نقش موثری داشته باشد.

دکتر وحید مفید افزود: با تعیین جایگاه ویژه برای عرضه محصولات سلامت‌محور که به‌طور ویژه در کارخانه‌ها تولید شود قطعا مشتریانی که در این گروه‎ها به دنبال محصولات با ویژگی قند، چربی و نمک پایین‎تر هستند، مشتری ثابت شما خواهند شد. وی اظهار کرد: درحال‌حاضر سالمندان و افرادی که درگیر بیماری‌های این گروه‎ها هستند به دنبال مواد غذایی سلامت‎محور هستند و تعیین جایگاه ویژه دسترسی افراد را به این گروه غذایی آسان‌تر می‎سازد. این درحالی است که با اطلاع‌رسانی درخصوص عرضه این محصولات تولیدکنندگان بیشتری هم اقدام به تولید محصولات سلامت‎محور خواهند کرد.

وی با بیان اینکه درخصوص اطلاع رسانی برای عرضه محصولات سلامت‎محور همکاری لازم را با رفاه انجام خواهیم داد، تاکید کرد: بدون شک با این اقدام رفاه خدمت بزرگی به مردم برای اصلاح الگوی مصرف و عرضه محصولات سلامت محور انجام خواهد داد. این تفاهم‌نامه به منظور انجام امور آموزشی و تحقیقاتی در حوزه سلامت فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی با رویکرد بهره‎گیری از آخرین دستاوردهای علمی بین‎المللی منعقد شد.