دستور مدیریت سیلاب‌های بزرگ

معاون اول رئیس‌جمهور با قدردانی از اقدامات استاندار خوزستان، وزارت نیرو، نهادهای امدادرسان، ستاد مدیریت بحران استان و همه دستگاه‌های ذی‌‌ربط به‌خاطر عملکرد به موقع در جریان بارش‌های اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات به موقع و واکنش سریع، خسارت قابل ملاحظه‌ای در جریان وقوع سیلاب استان خوزستان رخ نداد.

جهانگیری از همه دستگاه‌های ذی ربط به خصوص وزارت نیرو و مدیران استان خوزستان خواست با وجود برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، سطح آمادگی استان را برای مواجهه با بارش‌های شدید و وقوع سیلاب‌های احتمالی ارتقا دهند و تمهیدات لازم را برای بدبینانه‌ترین شرایط بیندیشند تا در صورت وقوع سیلاب‌های بزرگ‌تر، از آمادگی کافی برخوردار بوده و مردم متحمل خسارت نشوند. معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به بارش‌های خوب کشور در مدت اخیر اظهار کرد: مردم در چند سال اخیر به دلیل خشکسالی‌های مستمر، رنج و سختی فراوانی را متحمل شدند و امیدواریم بارش‌های خوب امسال استمرار داشته و پایانی برای دوره خشکسالی و ورود به دوره‌ای جدید از ترسالی برای کشور باشد.

در این جلسه داوود پرهیزکار، رئیس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی بارش‌های کشور در سه ماه پیش رو در حد نرمال خواهد بود. در ادامه این جلسه رضا اردکانیان، وزیر نیرو گزارشی از وقوع سیلاب در اثر بارش‌های اخیر در استان خوزستان و پیش‌بینی‌هایی که از قبل برای این اتفاق صورت گرفته بود ارائه کرد و گفت: این وزارتخانه تدابیر لازم را برای ماه‌های آینده انجام خواهد داد تا بارش‌ها و سیلاب‌های احتمالی خسارتی به این استان وارد نکند. غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز در این جلسه گزارشی از برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته برای مدیریت سیلاب‌های اخیر ارائه کرد و گفت: احداث سدها تا حد زیادی مانع از تخریب و بروز خسارت در استان شد و خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت سیلاب‌های اخیر خسارتی به استان خوزستان وارد نکرد.