وی در ادامه ضمن انتقاد از پایین بودن قیمت بنزین در ایران افزود: درحال‌حاضر قیمت یک لیتر بنزین، کمتر از قیمت یک لیتر آب است. به همین دلیل بسیاری از مردم همچنان ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده از حمل‌ونقل ریلی، از خودروهای شخصی خود استفاده کنند که البته نه‌تنها این اتفاق منجر به رکود صنعت ریلی شده، بلکه این بی‌توجهی منجر به دور ریختن سرمایه‌های ملی به شکل مصرف روزافزون بنزین و بروز سوانح جاده‌ای است.

مدیرعامل گروه صنعتی پلور سبز با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰ دستگاه واگن مسافری طی قراردادهایی که با شرکت‌های مختلف مانند شرکت رجاء، شرکت بن ریل و ... داشته‌اند، تولید کرده‌اند، اضافه کرد حتی برای واگن‌سازی تهران که تولید‌کننده واگن‌های مترویی است نیز بیش از ۲۰۰ بدنه واگن تولید کرده‌اند. وی تصریح کرد: توان اسمی تولید واگن در کشور بالاست و صرفا توان اسمی تولید گروه صنعتی پلور سبز ۳۲ واگن مسافری در سال است و حتی در سال ۹۳ توانسته‌اند به رکورد ۲۸ دستگاه نیز دست یابند، اما میزان تولید بستگی به جریان نقدینگی در شرکت‌ها دارد. هر چقدر فاصله زمانی میان تحویل محصول به مشتری و وصول مطالبات کاهش یابد، خرید مواد اولیه و به دنبال آن افزایش ظرفیت تولید با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

امام در پاسخ به این سوال که ساخت هر واگن در داخل کشور چه میزان ارزبری دارد، گفت: ساخت هر دستگاه واگن برای شرکت پلور سبز حدود ۵۰ درصد ارزش آن، ارزبری دارد. هر چند که درحال‌حاضر امکان تولید ۱۰۰ درصد قطعات مورد نیاز یک واگن مانند چرخ، محور، انواع بوژی‎، ادوات سیستم ترمز و... در داخل کشور وجود دارد؛ اما تولید داخلی برخی از این موارد مانند چرخ‌ها، به‌دلیل مصرف کم در داخل کشور و سرمایه‌گذاری اولیه بالا، صرفه اقتصادی ندارد. وی درخصوص امکان تولید در داخل کشور افزود: پیش از تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران، سیستم تهویه واگن‌ها و فن‌های خاص را از خارج کشور خریداری می‌کردیم؛ اما از سال گذشته و با شروع تحریم‌ها، توانستیم نمونه مشابه سیستم‌ تهویه واگن‌های خودمان را داخلی‌سازی کنیم. مدیرعامل گروه صنعتی پلور سبز با اشاره به میزان تولید این شرکت در سال ۹۷ گفت: سال گذشته به‌صورت عملیاتی چهار واگن فروختیم که نشان از وخامت اوضاع دارد؛ و این درحالی است که در هشت سال گذشته قرارداد تولید واگن هم منعقد نکرده و تنها امسال یک قرارداد هشت واگنی با شرکت بن ریل امضا کرده ایم.

امام با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف سوخت و امنیت بالا ۲ مزیت بسیار مهم حمل‌ونقل ریلی است، گفت: این مزیت در حمل‌ونقل داخل شهری به مراتب مشهودتر است و در این رابطه با همکار چینی به تعداد ۳۰ رام قطار ۵ واگنه با متروی اصفهان قرارداد بسته‌ایم که هفت رام آن طبق قرارداد باید به‌صورت CBU (کامل شده) از چین وارد شود. از این هفت رام قطار، سه رام تحویل اصفهان و درحال بهره‌برداری و چهار رام آن منتظر دریافت مجوز برای واردات است که قبلا ثبت‌سفارش شده است، ولی متاسفانه فعلا تمدید سفارش آنها با اما و اگرهایی روبه‌رو شده است. همچنین ۲۳ رام دیگر این قرارداد به‌صورت CKD (کامل نشده) وارد کشور می‌شود و در محل کارخانه شرکت مونتاژ خواهد شد. امام با اشاره به اینکه حدود ۵/ ۴ میلیون یورو از سرمایه شرکت بابت ساخت ۴ رام قطار آماده مذکور به طرف چینی داده شده، گفت: اجازه واردات به ما داده نشده حال آنکه اجازه ورود به واگن‌های دست دوم به کشور داده می‌شود.