براساس تصمیم کارگروه ستاد تنظیم بازار در سطح اول عرضه اقلام اساسی مانند برنج، شکر، روغن و گوشت مرغ با قیمت‌های ترجیحی برای خانوارهای هدف اختصاص می‌یابد و عرضه این محصولات در فروش‌های فوق‌العاده عرضه خواهند شد. اما در سطح دوم این ستاد تصمیماتی نیز با هدف تنظیم بازار خرما، زولبیا و بامیه، حلیم و آش که کالاهای مهم و پرمصرف در ماه رمضان هستند اتخاذ کرده است. این اقدام با هدف حفظ آرامش بازار در ماه رمضان و توجه به رفاه اقشار آسیب‌پذیر جامعه صورت خواهد گرفت و پیش‌بینی شده است کارگروه‌های ستاد تنظیم بازار در هر استان با توجه به شرایط استان تحت مسوولیت خود نسبت به اتخاذ تصمیم برای برگزاری فروش‌های فوق‌العاده و همچنین نمایشگاه‌های طرح ضیافت اقدام کنند. هرسال در آستانه ماه مبارک رمضان حداقل و حداکثر قیمت اقلام پرمصرف با هدف پیشگیری از رشد ناگهانی قیمت‌ها ابلاغ می‌شود و به‌اطلاع شهروندان می‌رسد.  در جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران همچنین محمد امامی امین معاونت هماهنگی امور اقتصادی وتوسعه منابع اعلام کرد: برگزاری نمایشگاه‌های تخفیف‌دار به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در استان تهران ممنوع است.

 معاونت هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع در حاشیه جلسه شورای تنظیم بازار استان تهران، عنوان کرد:‌ در این جلسه درخصوص افزایش قیمت برخی کالاها مانند شکر، برنج، آرد و ماکارونی مباحثی مطرح شد و با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان قرار شد اداره غلّه، کالاهایی مانند برنج و شکر را برای بخش خانگی و صنعتی در بازار به اندازه کافی توزیع کند.  به گفته معاونت هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع در این جلسه همچنین مقرر شد کارگروه مشترکی تشکیل شود و درخصوص توزیع کالا تصمیم‌گیری صورت گیرد.

اما افزایش بیش از حد قیمت مرغ و گوشت قرمز در بازار نیز موجب شد تا بخشی از تصمیمات این جلسه به کنترل بازار گوشت سفید و قرمز در بازار اختصاص یابد. دولت پیش از این در سه بخش مجری‌گری و پیگیری‌ کنترل بازار را به وزارت جهادکشاورزی محول کرده بود و در دو محور نیز شرکت پشتیبانی امور دام مجری تامین ذخایر مورد نیاز شد. در این خصوص معاونت هماهنگی اموراقتصادی وتوسعه منابع عنوان کرد: با توجه به ورود دلال‌ها به موضوع مرغ، قیمت‌های متفاوتی در استان تهران برای هر کیلو مرغ مطرح می‌شد و در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار مقرر شد میدان بهمن دراختیار شهرداری تهران باشد و سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران عامل توزیع مرغ باشد.

 معاون امور اقتصادی استانداری تهران افزود:‌ قیمتی که برای مرغ تعیین شده است ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در هر کیلو است و قیمتی بیش از این تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.  وی درباره ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌ها در ماه مبارک رمضان گفت: از سال گذشته با برگزاری نمایشگاه‌های تخفیف‌دار در استان تهران به مناسبت ماه مبارک رمضان مخالفت کردیم و دستورالعمل برگزاری جشنواره‌های فروش فوق‌العاده را در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای برگزار خواهیم کرد و هر نمایشگاهی بخواهد برگزار شود، باید از کارگروه تنظیم بازار مجوز دریافت کند.    معاون امور اقتصادی استانداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر افزایش قیمت نان نیز گفت: قیمت نان باید واقعی شود. در حال حاضر حجم و اندازه نان کم شده است و نان با قیمت‌های مختلفی به مصرف‌کننده داده می‌شود. از سوی دیگر، پول آب و برق و گاز و دستمزد نیز افزایش پیدا کرده است و نانوا این هزینه‌ها را چطور باید پوشش دهد؟ بنابراین ساماندهی قیمت نان در دستورکار قرار گرفته است.