عباس قبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به مصوبات جلسه ۴ شهریورماه ۹۸ ستاد تنظیم بازار گفت: در این جلسه طرح ویژه تامین و تنظیم بازار کالاهای اساسی در ایام محرم و صفر برای تامین نیازهای مردم و هیات‌های مذهبی به تصویب رسید که براساس آن ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در این ایام توزیع خواهد شد. دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: بر این اساس با توجه به افزایش تقاضا در بازار مصوب شد تا از محل ذخایر موجود، برنج، شکر، روغن، چای، گوشت قرمز و مرغ توزیع شود.

وی تصریح کرد: همچنین به‌دلیل پاسخگویی به نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان، ستاد تنظیم بازار مصوب کرده تا «نمایشگاه مهر» در ایام بازگشایی مدارس برگزار شود که در قالب آن دفاتر دانش‌آموزی و البسه مورد نیاز دانش‌آموزان عرضه خواهد شد. به گفته قبادی در این ایام با هماهنگی اتاق اصناف ایران و ستادهای تنظیم بازار استان‌ها مقرر شده نمایشگاه مهر با تشخیص کارگروه‌ها و با همکاری و محوریت اصناف از ۱۵ شهریور تا ۱۰ مهرماه در سراسر کشور برگزار شود. وی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص هر استان، این نمایشگاه‌ها برگزار شده و در قالب آن بازرسی و نظارت ویژه‌ای بر توزیع اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان و نیز به‌صورت کلی خانوارها صورت خواهد گرفت.

قبادی از انجام بازرسی‌های سیار از ۱۰ شهریور تا ۱۵ مهرماه در سراسر کشور خبرداد و گفت: بازار به‌صورت کامل رصد خواهد شد و اجازه هیچ‌گونه تخلف و تخطی از قیمت‌های مصوب داده نخواهد شد. وی گفت: همچنین رصد و پایش کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم در این ایام از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌صورت جدی‌تر و گسترده‌تری صورت خواهد گرفت چراکه در این ایام به‌طور طبیعی تقاضا بالا است. قبادی خاطرنشان کرد: توزیع دفترچه‌های دانش‌آموزی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور شده‌اند در این نمایشگاه با قیمت مصوب صورت خواهد پذیرفت.