شریف نظام مافی، رئیس هیات مدیره اتاق بازرگانی ایران و سوئیس و از اعضای هیات رئیسه کنفرانس ایران گرین با اعلام این مطلب گفت: اگر قرار است از تجارت غلات ایران صحبت شود، باید در داخل مرزهای این کشور گردهمایی صورت گیرد. وی افزود: چشم‌انداز اتاق بازرگانی ایران و سوئیس آن است که کنفرانس ایران گرین در طول زمان به یک نهاد مستقل و پویا تبدیل شود که همه ساله به برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی در داخل کشور بپردازد و با تبدیل شدن به اتاق فکر غلات قوی و دائمی با حضور شرکت‌های بین‌المللی و داخلی به اطلاع رسانی، برگزاری کلاس‌های فنی و تجاری، آموزش اجرای قوانین بین‌المللی، برگزاری سمینارهای تخصصی همت گمارد.

وی درخصوص دعوت از مسوولان دولتی برای شرکت در کنفرانس ایران گرین، اظهار کرد: این کنفرانس اولین و بزرگ‌ترین کنفرانس بین‌المللی در زمینه غلات ایران خواهد بود که در سطح استانداردهای بین‌المللی در ایران برگزار خواهد شد، بنابراین از تمامی نهادهای ذی‌نفع و مقامات دولتی فعال در حیطه غلات از جمله سازمان جهاد‌کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی ایران، سازمان پشتیبانی دام و طیور، سازمان استاندارد و سازمان مدیریت بنادر و دریانوردی دعوت شده است. همچنین اعضای هیات علمی این کنفرانس، افراد باسابقه درخشان در بخش‌های فنی و علمی صنعت غلات را شامل می‌شوند که مدیریت پنل‌های سخنرانی و ممیزی مقالات را بر عهده دارند.

نظام مافی با اشاره به موضوعات مورد بحث پنل‌های این کنفرانس، گفت: در دو روز برگزاری کنفرانس، تمرکز بر مسائل فنی و تجارت غلات، مسائلی ازجمله تکنولوژی و استفاده بهینه غلات مورد بحث قرار خواهد گرفت، از این رو شرکت‌های بین‌المللی که در حیطه تکنولوژی فعالیت دارند از کشورهایی از جمله سوئیس، ترکیه و آلمان دعوت شده‌اند. وی در ادامه به اعلام آمادگی حضور بانک‌ها در این کنفرانس اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود مشکلات بانکی در عرصه تجارت، بانک‌هایی از جمله بانک خاورمیانه و بانک سامان برای حضور و همکاری با کنفرانس ایران گرین اعلام آمادگی کرده‌اند. مشکلات انتقال ارز، چگونگی عملکرد کانال مالی سوئیس و اینستکس از جمله مباحث مهم مورد بحث در این کنفرانس خواهد بود. این کنفرانس به دنبال اعلام راهکار علمی برای مشکلات بانکی در بحث تجارت غلات است، اما از آنجا که رویکردهای سیاسی جهان با سرعت در حال تغییر است، نمی‌توان به‌طور حتم هم اکنون از آن صحبت کرد.