معاون وزیر نیرو با بیان اینکه مشکل برق شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی سابقه طولانی‌مدت دارد، عنوان کرد: با وجود برگزاری جلسات متعدد برای رفع این مشکلات تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است؛ در حالی که وظیفه ما تامین برق واحدهای صنعتی است. معاون وزیر نیرو گفت: در این خصوص یک طرف موضوع مصرف‌کننده‌های صنعتی قرار دارند و در سوی دیگر تامین برق از سوی نیروگاه‌ها و در طرف دیگر نیز تجهیزات، خط، شبکه و شرکت‌های توزیع وجود دارد که باید با هم هماهنگ شوند.

وی با تاکید بر اتخاذ راهکارهای مختلف و داشتن تعصب کاری برای رفع مشکل مربوط به تامین برق مصرفی واحدهای صنعتی منطقه یادآوری کرد: در این زمینه باید راهکارهای اجرایی ارائه شود و جذب مشارکت بخش خصوصی در اجرای خط و نصب ترانس برق مانند رویه احداث پست‌های برق به‌صورت B.O.T (بخش خصوصی) از جمله راهکارهاست. حائری با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل در کوتاه‌مدت باید برنامه و راهکار کوتاه‌مدت ارائه شود، گفت: در کنار این برنامه تدوین برنامه‌های میان‌مدت و بلند‌مدت نیز ضروری است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در کشوری که همه به دنبال احیا و راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و توسعه آنها هستند، اینکه سرمایه‌گذاران و واحدهای صنعتی به علت وجود مشکل در زیرساخت‌ها به ویژه برق اقدام به تعطیلی واحدهای خود می‌کنند، فاجعه است. مسعود پزشکیان افزود: تلاش می‌شود با کمک دستگاه‌های متولی و سایر نهادهای دولتی مشکل زیرساخت و برق واحدهای صنعتی استان حل می‌شود و پیگیری این موضوع تا حل آن را ادامه خواهیم داد.