به گزارش «ایسنا» برات قبادیان با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی ایران، کمک به شرکت‌های داخلی در صنایع مختلف برای همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی به‌منظور تبادل فناوری است، از تمایل کشورمان برای همکاری با سایر کشورهای در حال توسعه در حوزه‌های صنعتی، فنی و مهندسی خبر داد. قبادیان حوزه صنعت را یکی از کلیدی‌ترین حوزه‌های اقتصاد و اساس رشد و توسعه اقتصادی هر کشور عنوان کرد؛ به‌طوری‌که دستیابی به توسعه اقتصادی بدون دستیابی به توسعه صنعتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای برجام، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی تمایل فراوانی برای حضور در حوزه صنعت ایران ابراز کردند، عنوان کرد که متاسفانه این فرصت‌ها به‌دلیل رفتار غیرقانونی آمریکا و اقدامات زورمدارانه یک‌جانبه این کشور علیه ایران، تحت تاثیر قرار گرفتند. خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم‌های غیرقانونی، اثر مخربی بر سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت ایران داشته است.

معاون وزیر صمت در این رابطه اعلام کرد که ایران از یونیدو انتظار دارد به‌طور کامل به مسوولیت خود برای توسعه صنعتی اعضای سازمان ملل عمل کند و فعالانه در پروژه‌های توسعه صنعتی ایران مشارکت کند. هجدهمین کنفرانس عمومی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) از تاریخ ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ( ۳ نوامبر ۲۰۱۹) به مدد پنج روز در شهر ابوظبی امارات متحده عربی آغاز به کار کرد. کنفرانس عمومی اصلی‌ترین ارگان یونیدو به شمار می‌رود که وظیفه تعیین خط‌مشی و سیاست‌های کلی این سازمان را بر عهده دارد و هر دو سال یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهد.

این چهارمین بار از زمان تبدیل شدن یونیدو به یک آژانس تخصصی ملل متحد است که کنفرانس عمومی در مکانی غیر از مقر اصلی یونیدو در شهر وین اتریش برگزار می‌شود. ایران از اعضای فعال یونیدو محسوب می‌شود و در ارگان‌های اصلی آن از جمله هیات مدیره، کمیته برنامه و بودجه و کنفرانس عمومی حضوری فعال دارد. هیاتی از جمهوری اسلامی ایران مرکب از کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل متحد در وین، برات قبادیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید مهدی میرصالحی مدیرکل دفتر مالکیت معنوی وزارت صمت، در این اجلاس حضور دارد.