محمد حاج‌رسولی‌ها افزود: در زمان حاضر ۱۷۹ سد در کشور فعال و در حال بهره‌برداری است که از این شمار ۶۵ سد جدید و در هفت سال گذشته به بهره‌برداری رسیده که این بیانگر توجه دولت به انجام کارهای زیربنایی و تامین آب آشامیدنی و کشاورزی است. وی اضافه کرد: اکنون ۱۱۰ سد دیگر در دست اجراست و تلاش می‌شود سدهای با پیشرفت فیزیکی بالا در کشور با هدف تامین آب آشامیدنی مورد نیاز مردم تکمیل و به بهره‌برداری برسد. حاج‌رسولی‌ها ادامه داد: همچنین ۱۰۰ طرح مهم آبی با استفاده از فاینانس در کشور در دست اجراست که از این شمار ۲ طرح سد‌سازی با تلاش‌های نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی مربوط به شهرستان‌های دشتی و تنگستان از توابع استان بوشهر است. حاج‌رسولی‌ها با اشاره به مشکلات و درخواست‌های مردم، کشاورزان و ساکنان رودخانه مند در شهرستان دشتی برای اصلاح تعیین حریم این رودخانه افزود: در ۲ سال گذشته پیگیری‌های زیادی از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار بوشهر و فرماندار دشتی برای تعیین حریم جدید و برطرف کردن دغدغه مردم صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص رودخانه مند شهرستان دشتی نسبت به دیگر رودخانه‌های کشور تلاش می‌شود در تعیین حریم این رودخانه دغدغه مردم، ساکنان و کشاورزان این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور تاکید کرد: قرار شد نقاط حادثه‌خیز رودخانه مند که کمتر خطرپذیر است تفکیک شود و در راستای ضوابط و مقررات و ویژگی خاص این منطقه مشکلات و خواسته‌های کشاورزان نیز در تعیین حریم مدنظر قرار گیرد. وی ادامه داد: امسال سه میلیارد تومان برای لایروبی و برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز پل مند اختصاص یافته است که به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: رودخانه مند در دشتی نقش مهمی در تامین آب و توسعه کشاورزی منطقه دارد و برطرف کردن مشکلات مردم به‌عنوان یک اولویت بسیار مهم در دستور کار قرار دارد. سید کمال‌الدین شهریاری افزود: مرغوب‌ترین زمین‌های کشاورزی دیم شهرستان دشتی در حریم و بستر رودخانه مند قرار دارد و همین عامل باعث ایجاد سکونت‌های زیادی در حاشیه این رودخانه شده است. وی بر برطرف کردن نگرانی مردم و ساکنان حاشیه رودخانه مند و ارائه راهکار مناسب برای حل مشکل مردم تاکید کرد. شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در جنوب بوشهر واقع شده است.