عباس تابش در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در حوزه ماسک‌های کارگاهی شاهد راه‌اندازی خط تولید ۲۰ هزار ماسک در روز توسط شرکت سایپا هستیم که شرکت ایران‌خودرو نیز این کار را شروع کرده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از کارگاه‌های موجود در کشور مدل و نوع فعالیت خود را برای تامین ماسک تغییر داده‌اند تا در این شرایط بتوانند نیاز مردم را به ماسک تامین کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه تقاضا برای ماسک در کشور با توجه به شیوع بیماری کرونا بالا رفته است، اضافه کرد: روش‌های مختلفی را در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین این نیاز داریم و رشد بسیار خوبی را در تولید ماسک‌های صنعتی و کارگاهی در کشور داشتیم.

تابش با اشاره به اینکه بخشی از ماسک مورد نیاز را نیز وارد می‌کنیم، گفت: ثبت سفارش و اقدامات لازم در این حوزه نیز انجام شده است و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی در خصوص تامین مواد اولیه شوینده‌ها نیز بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین وظایف وزارت صمت افزایش تولید و تامین شبکه توزیع است و در دستوری به تمامی سازمان‌های صمت استانی ابلاغ کردیم تا اگر تا ۴۸ ساعت کالاهای شوینده و ضدعفونی به هر دلیلی در واحد تولیدی مانده باشد به واحدهای توزیع معرفی شوند تا با محوریت داروخانه‌ها یا برای واحدهای متقاضی سایر حوزه‌ها مانند اتحادیه‌های نانوایی در اسرع وقت توزیع شود و به دست مصرف‌کننده برسد.

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: الان در شرایطی قرار داریم که حتما باید کالا در سریع‌ترین زمان ممکن به دست مصرف‌کننده برسد و از همه کسانی که در کار تامین، توزیع و نظارت بر شبکه هستند می‌خواهیم کالاهای شوینده و ضدعفونی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به صورت مستقیم از خط تولید به شبکه توزیع و سطح عرضه برسانند.

تابش گفت: نباید منتظر ماند تا میزان این کالاها زیاد شود و سپس توزیع انجام شود، بلکه حتی اگر در حد چند کارتن از این اقلام هم باشد باید به سطح عرضه منتقل بشود.