به گزارش «شاتا»، داریوش اسماعیلی تاکید کرد: در بخشنامه تکمیلی که ۲۴ فروردین ماه ۹۹ به استان‌ها ابلاغ کردیم تمدید قرارداد مسوولان فنی معادن و همچنین پرداخت حقوق دولتی نیز مشمول این تمدید سیستماتیک تا پایان خرداد ماه ۹۹ شده است و امیدواریم که تا آن زمان شاهد نابودی بیماری کرونا در کشور باشیم؛ در غیر این صورت برای ادامه روند امور در خردادماه تصمیم مقتضی را نیز خواهیم گرفت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید، گفت: بخش معادن و صنایع معدنی کشور یکی از حوزه‌های مهم و دارای ظرفیت برای جهش در طول سال ۹۹ است و در همین راستا هدف‌گذاری ما افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی ذخیره مواد معدنی، استخراج و بهره‌برداری و همچنین توسعه صنایع معدنی در سال جهش تولید است. اسماعیلی افزود: در بخش معادن پتانسیل بسیار عظیم و نهفته‌ای وجود دارد که باید امسال آنها را بالفعل کنیم؛ عزم ما جزم است و با توجه به هماهنگی بسیار خوبی که بین این معاونت و سازمان ایمیدرو و همچنین تشکل‌های معدنی بخش خصوصی به وجود آمده است، دستیابی حداکثری به اهداف جهش تولید در این حوزه کاملا امکان‌پذیر است. وی ادامه داد: امسال افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی ذخیره مواد معدنی در سطح کشور در معاونت امور معادن و صنایع معدنی برنامه‌ریزی شده و در همین راستا و به همین میزان رشد در حوزه استخراج و بهره‌برداری را نیز دستور کار داریم.

اسماعیلی اضافه کرد: تولید فولاد و زنجیره فولاد کشور تا سال ۱۴۰۴ باید به ۵۰ میلیون تن برسد که در این خصوص، ما نیازمند تولید بیش از ۱۶۰ میلیون تن سنگ آهن هستیم که در سال ۹۸ این رقم به حدود ۱۰۰ میلیون تن رسیده بود و در سال ۹۹ باید این رقم را افزایش دهیم.