طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، بحران بیماری کووید-۱۹ به رشد ظرفیت نیروی تجدیدپذیر جهانی لطمه زده اما آن را متوقف نکرده است. پتانسیل رشد تجدیدپذیرها در اروپا مشمول بزرگ‌ترین بازبینی قرار گرفته‌اند و رشد آنها اکنون ۲۲ گیگاوات در مقایسه با ۳۵ گیگاوات در اکتبر پیش‌بینی می‌شود.

جیل دیکسون، مدیرعامل شرکت «ویند یوروپ» در مصاحبه با پایگاه خبری «اس‌اندپی پلاتس» اظهار کرده بود که انتظار دارد امسال ۱۲ گیگاوات ظرفیت بادی جدید اضافه شود که حدود ۳۰ درصد پایین‌تر از پیش‌بینی پیش از بحران ویروس کرونا است. آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است در سال آینده رشد نیروی تجدیدپذیر به سطحی که در سال ۲۰۱۹ رسیده بود، بهبود پیدا خواهد کرد. اما با وجود این بهبود پیش‌بینی شده، مجموع رشد سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ حدود ۱۰ درصد کمتر از میزانی خواهد بود که آژانس بین‌المللی انرژی پیش از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی کرده بود زیرا همه بازارها به‌جز آمریکا تحت‌تاثیر این بحران قرار گرفته‌اند و تنها در آمریکا سرمایه‌گذاران برای تکمیل پروژه‌ها پیش از اتمام مشوق‌های مالیاتی شتافته‌اند.

فاتح بیرول، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اظهار کرد: انعطاف‌پذیری نیروی تجدیدپذیر در برابر تاثیر بحران کووید-۱۹ خبر خوبی است اما نمی‌توان به شکل قطعی مطمئن بود. براساس گزارش پلاتس، «اس‌اندپی گلوبال پلاتس آنالیتیکس» دورنمای رشد انرژی خورشیدی و بادی جهانی را از برآوردی که در فوریه داشت به میزان ۱۲ گیگاوات کاهش داده و اکنون حدود ۱۶۰ گیگاوات برآورد می‌کند.