محسن امیری به برنامه پنج ساله هفتم بنیاد اشاره کرد و گفت: هلدینگ برق و انرژی صبا در نظر دارد در صنعت برق ۱۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند تا از این طریق بتواند تا سال ۱۴۰۳، بین هزار تا هزار و ۲۰۰ مگاوات به شبکه سراسری کشور برق تزریق کند. وی گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۵ میلیون و ۲۹۰ هزار مگاوات ساعت انرژی از مجموع نیروگاه‌های بنیاد برای تامین برق کشور اعلام آمادگی کرده‌ایم که از این میزان براساس نیاز، ۳ میلیون و ۱۴۲ هزار مگاوات انرژی تولید و تحویل شبکه سراسری برق شده است. امیری با اشاره به این‌که ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال‌های ۹۸ و ۹۹ برای احداث نیروگاه خرم‌آباد سرمایه‌گذاری شده است، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳ بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان در احداث نیروگاه‌ها هزینه خواهد شد.

این کارشناس صنعت برق به برنامه ورود هلدینگ برق و انرژی صبا در بورس اشاره کرد و گفت: شرکت صبا تا پایان سال در بورس عرضه خواهد شد، چرا که با توجه به درآمدزا بودن صنعت برق به حضور آن در بازار سرمایه نیز می‌توان خوش‌بین بود.

امیری با بیان این‌که رایزنی با وزارت نیرو برای افزایش صادرات برق از طریق هلدینگ صبا در حال انجام است، اظهار کرد: زمانی که احداث نیروگاه خوزستان مطرح شد، بحث صادرات برق از طریق مرز شلمچه به عراق را دنبال کردیم اما تاکنون این صادرات انجام نشده است، هرچند مجوز کاغذی صادرات برق از این نیروگاه به عراق را از وزارت نیرو گرفته‌ایم. مدیرعامل شرکت هلدینگ برق و انرژی صبا به عدم بدهی بابت خرید نیروگاه‌ها به سازمان خصوصی‌سازی اشاره کرد و افزود: بنیاد مستضعفان در سه نیروگاه مستقلا سرمایه‌گذاری و سه نیروگاه را نیز از طریق سازمان خصوصی‌سازی خریداری کرده است که البته در حال حاضر هیچ بدهی‌ای به سازمان خصوصی‌سازی نیز ندارد. مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا با اعلام این‌که محرومیت‌زدایی هدف اصلی بنیاد مستضعفان است، اظهار کرد: سرمایه‌ بنیاد دارایی‌ای است که مردم مستضعف آن را به‌صورت امانی در اختیار بنیاد قرار داده‌اند و باید تلاش کنیم برای این دارایی ارزش افزوده ایجاد کنیم. بر این اساس در سال جهش تولید این موضوع را محقق خواهیم کرد و کل ارزش افزوده ایجاد شده از طریق هلدینگ برق و انرژی صبا و نیز بنیاد علوی به خانواده‌های مستضعف بازمی‌گردد. در همین راستا با پیگیری‌های استاندار هرمزگان مناطق محروم را شناسایی کرده‌ و برنامه داریم پایان امسال ۴۰ مگاوات نیروگاه‌های مقیاس کوچک به ظرفیت استان هرمزگان اضافه شود.

وی همچنین به طلب بنیاد مستضعفان از وزارت نیرو اشاره کرد و افزود: حدود هزار تا هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از وزارت نیرو طلبکار هستیم که از روش تهاتر برای حل این مساله استفاده کرده‌ایم و وزارت نیرو نیز همکاری خوبی در این زمینه با ما داشته است.