گردش مالی خسارت بیمه در سال ۹۸، ۸۴ میلیارد تومان و در سال ۹۹ حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است و شرکت توانیر، برق منطقه‌ای و توزیع برق و شرکت بیمه به صورت متمرکز فرآیند را رصد می‌کنند. پروژه با اهداف دسترسی آسان و شفاف مردم برای اعلام خسارت‌های ناشی از حوادث داخل منزل، اعلام کد رهگیری به مردم و نظارت بر اجرای روند پرداخت خسارت از طریق شرکت بیمه مربوطه اجرا شده که با این اقدام دیگر نیاز به مراجعه حضوری مردم نیست و پرداخت خسارت‌ها به مردم افزایش می‌یابد.

همچنین در حاشیه مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های برقی در سه استان در محل توانیر، معاون برق و انرژی وزیر نیرو از برقی‌شدن ۵ هزار موتور سیکلت در سال جاری خبر داد و افزود: تا پایان سال ۵ هزار موتورسیکلت صنعت برق از بنزین‌سوزی تبدیل به برقی می‌شوند.

همایون حائری در حاشیه افتتاح همزمان پروژه‌های برقی در سه استان در محل توانیر گفت: طرح برقی‌کردن موتورسیکلت‌ها از سال گذشته مطرح و پیگیری شد. وی ادامه داد: امسال این طرح اجرایی و بر اساس آن، ۵هزار موتور سیکلت فعال در صنعت برق، تبدیل وضعیت می‌شوند. حائری از تلاش برای حمایت از تولیدکنندگان موتور سیکلت برقی خبر داد و گفت: در این راستا، بازدیدی از دو کارخانه سازنده صورت گرفته است.

در این مراسم همچنین مدیرعامل توانیر از اختصاص ۱۰ میلیون تومان پاداش به معرفی‌کنندگان رمز ارز غیرمجاز خبر داد و افزود: هدف از پرداخت این پاداش، این است که سوء استفاده‌کنندگان از برق غیرمجاز به سمت استفاده مجاز هدایت شوند. محمدحسن متولی‌زاده از مراجعه تعدادی از استخراج‌کنندگان ارز مجازی برای استفاده از برق شبکه خبر داد و گفت: تاکنون حدود ۴۰۰ مگاوات برق به این افراد اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که در چارچوب قانون مراجعه کرده و درخواست انشعاب قانونی داشته‌اند با آنها بر اساس تعرفه‌های مناسبی که وزارت نیرو تعیین کرده و برای چهار ماه از سال بیشتر و برای ۸ ماه از سال بسیار کمتر است، قراردادهایی منعقد شده و انشعاب برق به آنها واگذار شده است. متولی‌زاده افزود: برخی فعالان این بخش که قانون‌گریز هستند و نمی‌خواهند با انشعاب قانونی اقدام به تولید ارز دیجیتال کنند، با استفاده از اختیارات قانونی، اقدام به شناسایی و تعطیلی مراکز آنها خواهیم کرد.