رحیم حسینی، مدیرعامل کارخانه تولیدی ظروف آرکوپال و بلور سپهر اپال کیش در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: از سال ۹۵ با سرمایه‌ای بالغ بر۲۰ میلیارد تومان و با هدف تولید ظروف آرکوپال و بلور با اشتغال ۹۰ نفر و تولید روزانه ۱۰ تن آرکوپال و ۲۰ تن بلور و شیشه به ارزش تقریبی روزانه ۲۰۰میلیون تومان و تامین نیاز مردم و جلوگیری از ورود قاچاق این کالا به داخل کشور، فعالیت خود را آغاز کردیم.

وی گفت: به‌دلیل تسری قوانین و مصوبات جدید و پیشگیرانه و صدور بخشنامه و دستورالعمل ابلاغی ۱۰ دی ۹۸ مبنی‌بر ممنوعیت واردات مواد اولیه ویژه کالاهای گروه ۴ مشروط بر صادرات ۱۰۰ درصدی کالای تولیدی، متاسفانه اعلام این بخشنامه عملا باعث شد، کارگاه آروپال ما با ۳۰ نفر پرسنل تعطیل شود. سرمایه‌گذاری ما در منطقه آزاد براساس مزیت‌ها و اعتماد به قوانین بود که اکنون شاهد تخطی از آن قوانین هستیم.

حسینی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری ما بر اساس اعتماد به قوانین و شرایط ابلاغی و مزیت‌های مناطق آزاد صورت گرفته و با هدف تولید برای  وارد کردن ارزش افزوده ۶۵ درصدی کالا به داخل کشور بوده است. وی افزود: طراحی اقلام تولیدی و اهداف این کارخانه از ابتدای تاسیس بر پایه خواست و سلایق مردم برنامه‌ریزی و طراحی شده بود؛ چنان که قالب ظروف با قیمت‌های بسیار بالا در خارج کشور طراحی و وارد خط تولید شده است.

وی گفت: هم اکنون ۳۵ درصد تولیدات ما به مناطق آزاد کشور ارسال می‌شود، ولی حجم تولیدات ما بالاست و این بازار ۳۵ درصدی جوابگوی ما نیست. فاز یک کارگاه تولیدی آرکوپال و بلورسپهر با ۳۰ نفر پرسنل از ماه‌ها قبل تعطیل شده است و فاز دوم هم تا یک ماه آینده با ۶۰ نفر پرسنل تعطیل خواهد شد.

مدیرعامل این کارخانه افزود: در منطقه آزاد کیش بیش از ۶۰ درهم صرفه‌جویی ارزی در هر ست ظروف تولیدی داریم؛ به‌طوری که همان ۶۰ درهم در داخل کشور و خود جزیره بابت تامین اقلام و مواد مورد نیاز از داخل کشور هزینه و صرف می‌شود و این در سطح وسیع تولید ما رقم بزرگی است که به نفع منابع کشور صورت می‌گیرد.  حسینی ادامه داد: دولت باید به شرکت‌های فعال و تولیدی فرصت و امکانات لازم بدهد تا در گذر زمان با دریافت تسهیلات ارزان به جای تعطیلی ۱۰۰درصد بتوانند با کسب دانش بیشتر و تولید مواد اولیه در داخل و دریافت تسهیلات و خدمات، تولیدات خود را از ۴۰ درصد به ۱۰۰ درصد تولید داخلی افزایش دهند. وی با اشاره به روند پیش روی تصمیم‌گیران گفت: متاسفانه با تسری این بخشنامه‌های غیر‌ضرور به مناطق آزاد، سرمایه‌های تولیدکنندگان چه در ابعاد مادی و معنوی و چه کارآفرینی اشتغال و دانش به سمت تعطیلی و نابودی خواهد رفت.

حسینی گفت: شرح کامل مشکلات و بحران ایجاد شده برای این مرکز تولیدی را طی نامه‌ای خدمت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد رسانده‌ایم و درخواست توجه و رسیدگی اساسی برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه با ۹۰ نفر پرسنل و میلیاردها تومان سرمایه را داشته‌ایم که امیدواریم رسیدگی شود.