سید اصغر مدنی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان با بیان این مطلب و با اشاره به نقش موثر و اساسی کیفیت محصول در ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه و افزایش رضایت مشتریان گفت: این موفقیت با برنامه‌ریزی و اقدامات صورت‌گرفته در جهت تداوم و ارتقای کیفیت تولیدات فولاد هرمزگان و در سال جهش تولید به دست آمد. وی با اشاره به رکوردهای کیفی به‌دست‌آمده در شاخص‌های عیوب سرد و گرم و همچنین پیکاپ نیتروژن و روند کاهشی عیوب سالانه افزود: با انجام پروژه‌های بهبود در قالب تیم‌های کاری، استانداردسازی روش‌های بهره‌برداری در قالب تدوین و بازنگری مستمر دستورالعمل‌های کاری و انجام تعمیرات پیشگیرانه و برنامه‌ریزی‌شده، رکوردهای سالانه کاهش عیوب محصول به دست آمده است.  مدنی در تشریح روند دستیابی به رکوردهای کاهش عیوب سرد و گرم در سه ماه نخست امسال و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: بازرسی‌های گرم سه ماه اول سال ۹۹ رسیدن عیوب به عدد بی‌سابقه ۰۱/ ۱ درصد را نشان می‌دهد؛ در‌حالی‌که وضعیت در مدت مشابه سال قبل ۰۸/ ۱ درصد بود. همچنین بازرسی‌های سرد در این مدت دستیابی به رکورد بی‌نظیر ۸۰/ ۱ درصد را نشان می‌دهد؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل وضعیت ۴۳/ ۲ درصد بود.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ۹۹ برای نخستین بار در تاریخ بهره‌برداری فولاد هرمزگان رکورد بازرسی گرم با عدد ۷۱/ ۰ درصد به دست آمد.

وی تاکید کرد: روند کاهشی درصد عیوب سالانه بیانگر رشد و توسعه پایدار شرکت است. این جهش تولید کیفی در فولاد هرمزگان در حالی حاصل شده است که موضوع بومی‌سازی که از اولویت‌های راهبردی فولاد هرمزگان است، در بخش تجهیزات و قطعات یدکی و مواد مصرفی و نسوز با قوت در حال انجام است و بسیاری از کالاها و مواد مصرفی بومی‌سازی و برنامه‌ریزی برای ادامه بومی‌سازی در سال ۹۹ نیز انجام شده است.