این واحدهای صنعتی با مجموع سرمایه‌گذاری ۴۶۲ هزار و ۳۰۳ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسیده و زمینه اشتغال‌زایی ۸۸۵ هزار و ۷۴۰ نفر را فراهم کرده است. از این تعداد، یک‌هزار و ۸۹۳ واحد خرد با اشتغال‌زایی ۹۸ هزار و ۳۱۶ نفر، ۲۳ هزار و ۵۵۰ واحد کوچک با اشتغال‌زایی ۴۵۱ هزار و ۶۰۹ نفر، دو هزار و ۱۴۶ واحد با اشتغال‌زایی ۱۳۹ هزار و ۷۹ نفر و یک‌هزار و ۴۷ واحد با اشتغال‌زایی ۲۳۲ هزار و ۷۳۶ نفر بوده است.

بیشترین تعداد واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده تا این تاریخ به ترتیب در بخش فلزی با ۱۲ هزار و هفت واحد، شیمیایی با ۱۰ هزار و ۱۲۵ واحد، غذایی و آشامیدنی با هفت هزار و ۷۹۱ واحد، کانی غیرفلزی با پنج هزار و ۲۹۲ واحد، سلولزی با سه هزار و ۳۵۱ واحد، خدماتی با سه هزار و ۱۲۷ واحد، نساجی با دو هزار و ۴۴۲ واحد و برق و الکترونیک با یک‌هزار و ۵۴۱ واحد بوده است.

همچنین در این مدت هفت هزار و ۵۳۰ واحد از واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده به دلیل کمبود نقدینگی، یک‌هزار و ۶۳۰ واحد به دلیل فقدان بازار، ۳۰۸ واحد به دلیل اختلاف شرکا، ۲۳۱ واحد به دلیل تامین نشدن مواد اولیه و ۱۲۲ واحد به دلیل نقصان ماشین‌آلات غیرفعال شده‌اند. این گزارش حاکی است از سال ۹۶ تا آذرماه ۹۸ تعداد سه هزار و ۹۰۶ واحد به بهره‌برداری رسیده غیرفعال شدند.