امیرناظمی، معاون وزیر ارتباطات  در مراسم  رونمایی از طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه گفت: این شرکت  نقش پیشرویی دارد و سرریز اقدام‌های مثبت آن، توسط سایر شرکت‌های فولادی کشور هم قابل‌مشاهده است.

حمیدرضاعظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه نیز در این مراسم افزود: در پی توجه به منافع سهامداران و انتظار ایشان از فولادمبارکه در حفظ منافع مشترک و بازدهی سرمایه‌گذاری انجام شده بر آن هستیم که سهم خودمان را در بازار حفظ کنیم.

به گفته وی، این هدف موجب می‌شود تا همراه با تحولات صنعتی دنیا، نسل چهارم تکنولوژی و انقلاب صنعتی را در فولاد مبارکه پیاده‌سازی کنیم.

مدیر عامل فولاد مبارکه تصریح کرد: این اقدام باعث افزایش ۶ تا ۸ درصد بهره وری می‌شود که برای سهامداران عزیز خبر بسیار خوشی خواهد بود.

به گفته عظیمیان، همراه با تحولات تکنولوژی خودمان را هماهنگ می‌کنیم که اگر به این اقدامات دست نزنیم، در کمتر از یک دهه از صحنه تولید، سودآوری و ارزش آفرینی خارج می‌شویم.

وی افزود: در مرحله اول خودمان را مجهز و مسلح به تکنولوژی روز می‌کنیم تا در مرحله بعد رهاورد و نتیجه این سرمایه‌گذاری که افزایش بهره‌وری و سودآوری سهامداران است، به‌عنوان نمونه‌ای مثال زدنی در صنعت فولاد، برای تمام صنعت ایران قابل‌استفاده باشد.

وی افزود: اجرای این طرح در شرکت فولاد مبارکه نه یک طرح فانتزی و تشریفاتی، بلکه یک الزام و ضرورت حیاتی برای شرکت و صنعت فولاد ایران است.

مدیر عامل فولاد مبارکه تصریح کرد: پروژه نورد گرم ۲ یک ابر پروژه کشوری است و با همه اهمیت و استراتژیک بودن آن، معتقد هستم که اجرایی شدن طرح تحول دیجیتال در فولادمبارکه به مراتب از آن مهم‌تر و دارای اولویت بیشتری است.

وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز ما این است که عضو باشگاه فانوس دریایی بشویم و در کنار دیگر فولادسازان جهان بهره‌وری بالا و رسیدن به نسل چهارم تکنولوژی را برای فولاد مبارکه محقق کنیم.