وی افزود: برخی به‌دلیل هم‌پوشانی کارآفرینی و اشتغال، آنها را یک موضوع در نظر می‌گیرند در حالی که مقوله جدایی هستند و در صنایع کوچک پکیج کارآفرینی داریم و در این مجموعه فعالیت‌های متفاوتی داریم. معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، گفت: سال گذشته چهار هزار و ۶۲ دوره آموزشی برای ۹۲ هزار نفر برگزار شد. همچنین ۳۰۲ تور صنعتی برای بازدید ۶ هزار و ۴۰۰ نفر برگزار شد تا از این طریق واحدهای صنعتی با واحدهای موفق آشنا شوند و انتقال تجارب واحدهای مختلف فعال در یک رسته فراهم شود. وی گفت: همچنین سال گذشته ۸ هزار و ۶۳۶ واحد صنعتی غیرفعال، مجددا راه‌اندازی و برای ۱۲۳ هزار و ۵۱۴ نفر شغل ایجاد شد. مصاحب افزود: در سال ۹۸ تجارب موفق کارآفرینی در سطح کشور احصا و ۲۵ تجربه موفق کارآفرینی در رشته‌های مختلف مستندسازی شد و در اختیار دیگران قرار گرفت.

وی درخصوص برنامه‌ سازمان صنایع کوچک برای ایجاد اشتغال گفت: یکی از اقدامات ما بازفعال‌سازی و راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی غیرفعال است، براین اساس مشاوران کلینیک‌های کسب‌و‌کار به واحدها مشاوره می‌دهند. معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک افزود: در این کلینیک‌ها سه مقوله مشاوره، طرح‌های عارضه‌یابی و پروژه بهبود دنبال می‌شود و ماحصل آن افزایش ظرفیت و ارتقای تکنولوژی است که منجر به اشتغال می‌شود و در هر سه مرحله از واحدهای تولیدی حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: براساس اقدامات انجام شده از ابتدای سال ۹۹ تا پایان هشتم مردادماه، ۴۳۲ واحد مجددا احیا شد که تعداد ۷ هزار و ۶۰۰ نفر اشتغال را در برمی‌گیرد که در واحدهای تهران، قم و اصفهان بیشترین واحدهای اقتصادی احیا شد. مصاحب افزود: برنامه ما برای امسال این است که هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ واحد احیا شود. با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا احیای ۴۳۲ واحد در چهار ماه نخست عملکرد قابل قبولی بوده است.