برگزاری همایش‌های صنعتی و تجاری در جهان علاوه‌بر آنکه فرصتی را برای تبادل اطلاعات و معرفی دستاوردها فراهم می‌کند، فضایی مناسب برای فعالان صنعتی و کارشناسان و فعالان بازار به‌وجود می‌آورد تا‌ در گفت‌وگوی مستقیم با یکدیگر، تعامل سازنده داشته باشند. گروه رسانه‌اى «دنیای‌اقتصاد»، با رصد دقیق این حوزه و ارتباط پیوسته با مدیران تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز، اقدام به برگزارى همایش و  نمایشگاه صنایع غیرآهنى و فناورى‌هاى وابسته کرده است. از جمله برنامه‌هاى پیش‌بینى شده در این همایش سه روزه برگزارى میزگردهاى تخصصى است.

میزگرد

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در روز اول «همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار » میزگردی تخصصى با دو محور «بررسی ساختار کلان مدیریت صنعت، معدن و تجارت در کشور» و «توازن تولید، مصرف داخلی و صادرات فلزات غیرآهنی» برگزار خواهد شد که در آن خداداد غریب‌پور «رئیس هیات عامل ایمیدرو»، داریوش اسماعیلی «مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت»، مهندس موذن‌زاده، دکتر کرباسیان و اردشیر سعدمحمدی «مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران» حضور خواهند داشت.

هریک از فلزات غیرآهنى داراى اهمیت منحصربه فردى هستند.ارتباط مستقیم صنایع استراتژیکى نظیر هواپیماسازى و خودروسازى، صنعت برق و صنعت ساختمان و... با این حوزه سبب شده که سالانه همایش‌ها و نمایشگاه‌هاى تخصصى مختلفى در این بخش برگزار شوند که از حیث ابعاد و میزان مشارکت درخورتوجهند. هم کشورهاى تولیدکننده و هم مصرف کنندگان عمده این فلزات به‌صورت پیوسته سعى در گسترش میزان نفوذ خود در بازارهاى بین‌المللى دارند و این مهم جز با تبادل آخرین دستاوردها ممکن نخواهد بود. دعوت از سخنرانان و میهمانان خارجى، برگزارى میزگردها و کارگاه‌هاى آموزشى وجه اصلى تمایز این رویداد محسوب مى‌شوند.

سومین همایش چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار هفتم، هشتم و نهم مهر امسال در تهران  برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶- ۴۲۷۱۰۱۸۰ تماس بگیرند یا به وب‌سایت  http://events.den.ir مراجعه کنند.