رشد صادرات محصولات تولیدی صنایع کوچک و متوسط در حالی رقم خورده است که نیمه اول سال شاهد افت محسوس صادرات کل کشور بودیم. اصغر مصاحب، معاون سازمان شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک با تایید این خبر افزود: بازار صادراتی تابع بسیاری از شاخص‌هاست که مراودات بین‌المللی و بیماری کرونا دو مورد از این فاکتورهاست.

وی در عین حال خاطرنشان کرده، بازار صادراتی صنایع، بازار داخلی و دیگر مولفه‌ها در کنار هم می‌توانند زمینه دستیابی به جهش تولید را فراهم کنند. مصاحب افزود: ‌این موفقیت با وجود شیوع گسترده کرونا و بسته بودن مرزهای ایران در ماه‌های ابتدایی شیوع این ویروس به دست آمده است.

به گزارش ایرنا سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۰ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره‌برداری، ۶۵ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۷ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌افزاری، ۸۵ هزار و ۸۷۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۵ هزار و ۹۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۵۸ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۸۶۸ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.