مصاحب خاطرنشان‌ کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی این سازمان علاوه بر اقدامات انجام گرفته در تامین زیرساخت مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی، توسعه فناوری است که در این راستا، ایجاد و توسعه فن‌بازارها و مراکز مبادله فناوری را در دستور کار خود دارد. وی با اشاره به هزینه‌بر بودن توسعه فناوری برای بنگاه‌های کوچک و متوسط، به نقش فن‌بازارها و مشاوران توسعه فناوری به‌عنوان تسهیلگران این عرصه اشاره کرد و ادامه‌داد: این مشاوران با شناسایی نیازهای صنایع در بازار، راه را برای انتخاب فناوری مناسب برای صنعتگر تسهیل می‌کنند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه‌ کرد: ۱۵ فن بازار منطقه‌ای با هدف تامین نیاز فناوری صنایع با تولی‌گری شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۵ استان کشور راه‌اندازی شده که با انجام برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه تامین نیازهای صنایع، جذب سرمایه و به‌هم‌رسانی فناوران و متقاضیان در نیمه نخست امسال نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال گردش مالی داشته‌اند.

وی با اشاره به بستر ایجاد شده در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای اعلام نیاز صنعتگران و حضور فناوران برای رفع نیازها، اعلام‌کرد: ‌هزار و ۱۰۰ نیاز فناورانه بنگاه‌ها شناسایی شده که با انجام فعالیت‌های به‌هم‌رسانی توسط مشاوران و فن‌بازارها، تا کنون ۲۷۰ نیاز رفع شده است. این مقام مسوول همچنین به حمایت مالی این سازمان از رفع مسائل فناورانه صنعتگران اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال ۱۷۷ نیاز فناورانه شناسایی شده و درحال رفع است که تاکنون منجر به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش فروش، ۵۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی و کیفی‌سازی محصولات، جلوگیری از تعطیلی و تثبیت اشتغال بنگاه‌های هدف شده است.