به گزارش «ایسنا» صابر پرنیان در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه طبق قانون، انرژی واحدهای تولیدی در زمان کمبود نباید در اولویت قطع قرار بگیرد، اظهار کرد: تقریبا در تمام شهرک‌های صنعتی به خصوص تهران حدود ۹ هزار مگاوات کمبود برق در کشور داریم. در حوزه آب نیز در کشور در شهرک‌های صنعتی ۱۶ هزار لیتر بر ثانیه باید آب اضافه کنیم تا هم واحدهای فعلی و هم طرح‌های صنعتی در آستانه بهره‌برداری کمبود نداشته باشند. در پی مشکلات برق و گاز روزهای اخیر و انتقادات واحدها مقرر شد برق و گاز واحدهای صنعتی تا حد امکان قطع نشود و اگر هم قرار بر قطع شد حتما با اطلاع قبلی باشد تا به تولید آسیبی نرسد. وی افزود: هفته گذشته شرکت گاز بدون اطلاع قبلی گاز چند واحد صنعتی را قطع کرد، اما بعد از پیگیری‌ها قطعی دیگری نداشته‌ایم و تا آخر زمستان قول مساعدت داده‌اند. اگر به‌دلیل قطعی بدون اطلاع گاز و برق یا آب خساراتی به واحدهای تولیدی وارد شود قطعا از طریق دستگاه قضایی اقدام خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در رابطه با راه‌های دسترسی شهرک‌های صنعتی نیز گفت: در حوزه راه دسترسی شهرک‌های صنعتی استان تهران، مثل شهرک‌های بزرگی مثل شمس آباد، عباس‌عباد و شهرک صنعتی پرند، راه دسترسی دوم را شروع کردیم، شهرک شمس آباد ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، برخی مشکلات اداری داشته که قرار شده است هفته آینده مصوبه را به ما بدهند،  تا دهه فجر راه دسترسی دوم زیر بار ترافیکی می‌رود و مشکل این شهرک صنعتی حل خواهد شد. در حوزه عباس‌آباد هم پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، شهرک صنعتی پرند نیز در مرحله طراحی و اخذ مجوز است. پرنیان درباره مشکلات راه شهرک‌های صنعتی گفت: در قلب پایتخت جهان اسلام، درجایی که ۳۰ کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد، بدترین راه را از نظر زیرسازی و رفت و آمد داریم و واحدهای صنعتی و مردم بسیار گله‌مند هستند. وی همچنین با اشاره به اقدامات شرکت شهرک‌ها برای حل مشکل آب شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: بزرگ‌ترین پروژه تامین آب پایدار شهرک‌های صنعتی کشور افتتاح شد، این پروژه ۱۵۶ لیتر بر ثانیه آب تامین می‌کند برای شهرک‌های صنعتی عباس‌آباد، خوارزمی، پایتخت، این پروژه علاوه‌بر تامین آب، ۳۰ هزار فرصت شغلی موجود را تثبیت می‌کند و فرصت ۷۰ هزار شغل جدید را فراهم می‌کند. به گفته این مقام مسوول در حال حاضر پروژه آبرسانی ۳۰۰ لیتر بر ثانیه که ۱۵۰ هزار شغل را پشتیبانی خواهد کرد در حال انجام است، قرارداد آن بسته شده است، یک سال و نیم طول خواهد کشید.

وی درباره شهرک صنعتی شهید سلیمانی نیز گفت: در این شهرک امسال بیش از ۱۰۰ جواز ساخت صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده حدود ۸۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری برسد و برنامه‌ریزی شده که این شهرک صنعتی را تا ۳ هزار هکتار گسترش دهیم. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در ادامه با اشاره به عدم اختصاص یک درصد مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی گفت: متاسفانه با اینکه تولیدکننده‌ها بیشترین ارزش افزوده را می‌دهند تا امروز یک ریال در کل کشور به شهرک‌های صنعتی اختصاص پیدا نکرده و اگر یک درصد ارزش افزوده که طبق قانون باید به شهرک‌های صنعتی اختصاص داده شود انجام نشود درسال‌های آتی بسیاری از شهرک‌ها با مشکل مواجه خواهند شد. پرنیان درباره مشکل تصفیه خانه شهرک صنعتی عباس‌آباد نیز گفت: در شهرک عباس‌آباد چهار مشکل اساسی در زمینه راه دسترسی، آب، برق و تصفیه خانه وجود دارد که مشکل آب حل شده، در بحث برق هم قرار داد احداث یک پست برق منعقد شده احتمالا تا قبل از پایان سال، ۲۰ مگاوات به برق شهرک اضافه شود. اما در مورد تصفیه خانه چهار هزار متر مکعب در شبانه روز در حال تصفیه است و ۲۵۰۰ هزار متر مکعب در سال نیز در حال اضافه شدن است.