افشین کلاهی، رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران تشکیل کمیته‌ای از سوی کمیسیون دانش‌بنیان اتاق ایران با حضور متولیان این صنعت را قدمی در راستای شناسایی مشکلات و دغدغه‌های صنعت مد و پوشاک کشور دانست و یادآور شد: اتاق ایران با توجه به حضور نمایندگانش در کمیسیون‌ها و مجامع مختلف دولت و مجلس می‌تواند پیگیر مطالبات و خواسته‌های صنایع مختلف باشد. طراحی اهداف و چشم‌انداز بلندمدت برای صنعت پوشاک کشور که به‌عنوان صنعت خلاق شناخته می‌شود یکی از مهم‌ترین نکاتی بود که رئیس کمیسیون کسب‌وکارهای دانش‌بنیان اتاق ایران به آن اشاره کرد. به اعتقاد این فعال اقتصادی اگر قرار باشد زمینه رشد و توسعه این صنعت در کشور فراهم شود باید برای آن یک چشم‌انداز دقیق و متناسب با ظرفیت‌ها، تعریف شود.

به اعتقاد او برای موفقیت در صنعت مد و لباس باید از امکانات خود در همه حوزه‌ها از جمله مجلس، صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری و اتاق ایران بهره برد. در ادامه زهرا بختیاری، معاون سازمان ملی کارآفرینی و رئیس کارگروه مد و پوشاک با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد پوشاک مصرفی کشور از طریق واردات تامین می‌شود، گفت: برخلاف دیگر صنایع که سهم دانش‌آموخته‌های مرتبط با آن صنعت حدود ۲۲ درصد است این رقم در صنعت مد و لباس حدود ۱۲ درصد برآورد می‌شود، یعنی اکثر دانش‌آموخته‌های رشته‌های مرتبط با طراحی لباس، مد و پوشاک در حوزه‌هایی غیر مرتبط مشغول به کار هستند. این میزان جدایی صنعت از دانشگاه یکی از دغدغه‌های اصلی صنعت مد و لباس به شمار می‌آید و لازم است برای آن فکری کرد.

او نبود متخصص در حوزه طراحی لباس را موردتوجه قرار داد و خواستار توجه جدی به این مساله شد. بر اساس گفته‌های او در حال‌حاضر ارمنستان که به‌تازگی روابط خود را با ترکیه قطع کرده است، در حوزه تامین پوشاک دچار مشکل شده و ایران در صورت رفع چالش‌ها و تامین کیفیت لازم در کل زنجیره تولید انواع پوشاک، می‌تواند جایگزین مناسبی برای ترکیه در بازار ارمنستان باشد.

 در نظر گرفتن یک محل مناسب با تامین امکانات و تجهیزات لازم برای گرد آمدن کلیه فعالان این صنعت در کنار جلوگیری از شکل گرفتن انجمن‌ها، نهادها و تشکل‌های جدید که به‌صورت موازی با دیگران عمل می‌کنند، انسجام و هماهنگی بین دستگاه‌های متولی و نگاه حمایت‌گرایانه دستگاه‌ها به صنعت مد و لباس که از شیوع بیماری کرونا آسیب‌های جدی را متحمل شد، مهم‌ترین موضوعاتی بودند که در این نشست موردتوجه قرار گرفت.