مصطفی موذن‌زاده،‌ وجیه‌اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو،‌ اردشیر سعد محمدی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان، جعفر سرقینی، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و کیوان جعفری تهرانی تحلیلگر ارشد بازرهای بین‌المللی فولاد و سنگ‌آهن از اعضای این نشست تخصصی هستند. این نشست از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ در هتل المپیک برگزار می‌شود.

صنعت فولاد یکی از صنایع استراتژیک در راهبرد توسعه صنعتی کشور است که بیشترین نقش را در شاخص‌های منتخب از جمله سهم ارزش افزوده، اشتغال‌زایی، صادرات، سهم از بازار، مزیت نسبی و زنجیره تامین و سطح دانش و فناوری دارد. بر این اساس، با توجه به اهمیت بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای صنعت فولاد در کشور، یکی از مهم‌ترین محورهای نشست‌های تخصصی در یازدهمین دوره همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن با نگاهی به بازار، بررسی همین موضوع است. وجود منابع معدنی مورد نیاز در کشور، توانمندی نیروی انسانی، رقابتی بودن نسبی قیمت، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و... از جمله نقاط قوت این صنعت است. در مقابل این نقاط قوت، پایین بودن بهره‌وری کل عوامل تولید، نبود ثبات در سیاست‌گذاری، عدم توجه به مکان‌یابی استقرار واحدها، کمبود منابع مالی، عدم توسعه واحدهای تحقیق و توسعه و بهره‌برداری نامناسب از آن، عدم توجه به توازن ظرفیت‌سازی زنجیره تولید از معدن تا محصول نهایی و عدم توجه به مدیریت اکتشاف مواد معدنی به ویژه سنگ‌آهن از جمله نقاط ضعف صنعت فولاد کشور است.

«بررسی عرضه و فروش داخلی (بورس‌کالا) و قیمت‌گذاری محصولات فولادی»، «توسعه فناوری، ارتقای بهره‌وری، تحول دیجیتال و نسل چهارم انقلاب صنعتی در صنعت فولاد»، «توازن پایدار تولید، تعامل سازنده، میزان سرمایه‌گذاری و سهم سود ارکان چرخه تولید فولاد»، «بازنگری، تدوین استراتژی و به‌‌روزآوری طرح جامع فولاد»، «ارتباط دوسویه بازار سرمایه و ارکان چرخه فولاد، فرصت‌ها و تهدیدها»، «توسعه اکتشاف و راه‌اندازی معادن راکد سنگ‌آهن و زغال‌سنگ» و «مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های معدنی و صنعتی حوزه فولاد» هفت محور اصلی همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار است. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می‌توانند با شماره تلفن‌های۶- ۴۲۷۱۰۱۸۰ تماس بگیرند یا به سایت events.den.ir مراجعه کنند.