بر اساس سنوات گذشته اولین روز همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران به سخنرانی بزرگان این صنعت اختصاص دارد و پس از آن میزگردها و کارگاه‌های آموزشی از سوی شرکت‌های برتر در بخش‌های مختلف در روز دوم همایش در جریان خواهد بود. در روز اول برگزاری این همایش که در هتل‌المپیک تهران برپاست، علاوه بر سخنرانی‌های کلیدی، برگزاری دو میزگرد تخصصی نیز پیش‌بینی شده است. از جمله سخنرانان اصلی این همایش سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت؛ عزت‌اله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای‌اسلامی؛ علیرضا بختیاری، مدیرمسوول گروه رسانه‌ای دنیای‌اقتصاد و سروش فولادچی، دبیر همایش و مدیر توسعه دانش گروه رسانه‌ای دنیای‌اقتصاد است. «تعاملات دو حوزه فولاد و سنگ‌آهن، چالش‌ها و راهکارهای صادرات در دوره پساترامپ» عنوان اولین میزگرد تخصصی روز اول این همایش است که مصطفی موذن‌زاده؛ وجیه‌اله جعفری، رئیس هیات‌عامل ایمیدرو؛ اردشیر سعد‌محمدی، سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت؛ حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد‌مبارکه اصفهان؛ جعفر سرقینی؛ ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و کیوان جعفری‌تهرانی، تحلیلگر ارشد بازارهای بین‌المللی فولاد و سنگ‌آهن از اعضای اصلی آن هستند.

در بخش بعدی روز اول همایش فولاد، پنل سخنرانی مدیران و سخنرانان اصلی با حضور Joachim Schroeder، مدیرعامل (RCG)؛ Andery pupchenjo، معاونت مدیرعامل و بازارهای بین‌المللی MetalExpert و کیوان جعفری‌تهرانی، تحلیلگر ارشد بازارهای بین‌المللی فولاد و سنگ‌آهن برگزار می‌شود. در روز دوم یازدهمین همایش صنعت فولاد و سنگ‌آهن، علاوه بر برگزاری یک کارگاه آموزشی از سوی شرکت صنایع لاستیکی سهند با عنوان «نحوه انتخاب و نگهداری صحیح تسمه‌نقاله، چند میزگرد تخصصی نیز برگزار می‌شود. «نقد و بررسی تحلیلی طرح جامع فولاد» و «بررسی مهم‌ترین مسائل روز صنعت فولاد و صنایع وابسته» عنوان دو میزگرد تخصصی در دومین روز همایش است.

اما در روز سوم یازدهمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ‌آهن ایران با نگاهی به بازار نیز ۴ میزگرد تخصصی برپاست. میزگرد تخصصی اول با عنوان «توسعه فناوری، ارتقای بهره‌وری، تحول دیجیتال و نسل چهارم انقلاب صنعتی در صنعت فولاد» در سالن یک هتل المپیک برگزار می‌شود. «بررسی تحلیلی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، موفقیت‌ها و تجارب» عنوان دومین میزگرد روز سوم همایش است. سومین میزگرد تخصصی نیز به موضوع «ارتباط دوسویه بازار سرمایه و ارکان چرخه فولاد، فرصت‌ها و تهدیدها» اختصاص یافته و بالاخره آخرین میزگرد یازدهمین همایش فولاد و سنگ‌آهن ایران به موضوع «توسعه اکتشافات ذخایر جدید سنگ‌آهن، لزوم توجه ویژه و استفاده از تکنولوژی‌های روز- راه‌اندازی معادن راکد» اختصاص دارد.