محققان این اندیشکده مدعی شدند فناوری فعلی به جهان امکان تولید ۶۷۰۰ پتاوات ساعت برق از انرژی خورشیدی و بادی را فراهم کرده که بیش از ۱۰۰ برابر بالاتر از میزان انرژی است که در سال ۲۰۱۹ در سطح جهانی مصرف شد. اما با وجود پتانسیل بالایی که برای جذب میزان عظیمی از این انرژی وجود دارد، تنها ۷/ ۰ پتاوات ساعت انرژی خورشیدی و بادی در سال ۲۰۱۹ تولید شد.

با این حال محققان بر این باورند که ادامه کاهش هزینه‌ها احتمالا به رشد انفجاری تولید نیروی خورشیدی و بادی کمک خواهد کرد. با نرخ رشد سالانه ۱۵ درصد، انرژی خورشیدی و بادی تا اواسط دهه ۲۰۳۰ همه برق جهان و تا سال ۲۰۵۰ همه انرژی جهان را تولید خواهند کرد. در این گزارش اشاره شده که هزینه نیروی خورشیدی از سال ۲۰۱۰ هر سال به طور میانگین ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است در حالی که قیمت نیرو در همین مدت، هر سال به طور متوسط ۹ درصد کاهش داشته است.

نیروی خورشیدی در یک دهه گذشته به طور متوسط با نرخ سالانه ۳۹ درصد رشد کرده و هر دو سال ظرفیتش تقریبا دو برابر افزایش پیدا کرده است. ظرفیت انرژی بادی هر سال ۱۷ درصد رشد کرده و پیشرفت در تولید پنل‌های بهتر و توربین‌های بزرگ‌تر به کاهش هزینه‌ها کمک کرده است. با این حال بدبینی نسبت به گذار انرژی در آینده نزدیک، ادامه دارد. برخی از دانشمندان اقلیمی بر این باورند که محدود کردن افزایش دمای زمین به ۵/ ۱ درجه عملا غیرممکن است. اگرچه بسیاری از شرکت‌های جهانی وعده می‌دهند که به تلاش‌ها برای آهسته کردن روند تغییرات اقلیمی کمک کنند، اما سایرین تامین مالی سوخت‌های فسیلی را افزایش می‌دهند.

محققان کربن تِرَکِر چهار گروه کشور کلیدی را بر مبنای پتانسیل بهره‌برداری از انرژی خورشیدی و بادی و تامین تقاضای داخلی شناسایی کردند. کشورهای کم‌درآمد جنوب صحرای آفریقا که مصرف انرژی اندکی دارند پتانسیل عظیمی برای تولید انرژی تجدیدپذیر دارند که دست‌کم هزار برابر بیشتر از نیاز داخلی آنها است. آفریقا در زمینه زیرساخت انرژی تجدیدپذیر پتانسیل بالایی دارد و می‌تواند به ابرقدرت تجدیدپذیر تبدیل شود.کشورهایی که پتانسیل تولید انرژی تجدیدپذیر ۱۰۰ برابر تقاضای داخلی دارند شامل کشورهای استرالیا، شیلی و مراکش می‌شوند که زیرساخت و حاکمیت توسعه‌یافته دارند.

چین، هند و آمریکا پتانسیل تولید کافی برای تامین نیاز داخلی دارند، در حالی که ژاپن، کره جنوبی و اکثر نقاط اروپا در زمینه بهره‌برداری موثر از منابع تجدیدپذیر پتانسیل پایین‌تری دارند.