بر این اساس، این دستورالعمل پیرو مصوبه هیات وزیران و با توجه به محدودیت جدی ذخایر آبی نیروگاه‌های برقابی، کاهش تولید این نیروگاه‌ها نسبت به سال گذشته و ضرورت مدیریت مصرف برق در ماه‌های گرم پیش رو برای اقدامات اضطراری مدیریت مصرف در ساختمان‌های اداری و ساختمان‌های حوزه تحت پوشش از ۱۵ اردیبهشت تا ۱۵ شهریور سال ۱۴۰۰ تدوین و ابلاغ شده است.

طبق این مصوبه، نباید میزان قدرت و انرژی مصرفی ساختمان‌ها در این مدت از ۵۰ درصد میزان مصرف دوره مشابه سال قبل بیشتر باشد، در استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و مناطق گرمسیر، استفاده از کولرهای گازی و همچنین دستگاه‌های سرمایشی متمرکز صرفا با تنظیم دمای تجهیزات سرمایشی روی حداقل ۲۶ درجه و در محدوده ساعت کاری مجاز است و پس از اتمام ساعت کاری باید نسبت به خاموش کردن تمامی وسایل سرمایشی و برقی غیرضروری اقدام شود.

این گزارش می‌افزاید، در سایر استان‌های کشور استفاده از کولرهای گازی در ساختمان‌های اداری شرکت و واحدهای زیرمجموعه ممنوع است. در پایان این ابلاغیه تاکید شده است که مسوولیت اجرای دقیق موارد بر عهده بالاترین مقامات این شرکت و سازمان است.