به گزارش شاتا، فرحناز رافع با بیان اینکه مرکز ملی فرش ایران اقدامات خوبی را در زمینه حمایت از فرش دستبافت انجام داده است، افزود: از برنامه چهارم توسعه تاکنون، سالانه دو میلیارد تومان برای دو میلیون قالی‌باف تسهیلات داشتیم یعنی نفری ۱۰۰هزار تومان که بسیار اندک است و برای سال‌جاری نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان توسط وزیر صمت برای این هنر-صنعت اختصاص داده شده است.

رافع با اشاره به شرایط سخت جنگ اقتصادی و وجود تحریم‌ها بر ضرورت و اهمیت برنامه جامع و کامل در حوزه فرش تاکید کرد و گفت: برنامه جامع و کامل، تدوین و درحوزه صادرات فرش برنامه‌ریزی و بازاریابی کرده‌ایم. وی در ادامه به موضوع بیمه تامین اجتماعی قالی‌بافان پرداخت و با اشاره به تفاهم‌نامه مشترک این مرکز با سازمان تامین اجتماعی از افزایش تعداد قالی‌بافان بیمه شده خبر داد و افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه، مقرر شد به ازای هر بازنشست و هر ۱۰۰ درصدی که حذف می‌شوند ۵۰ درصد را بگیریم و اکنون بیمه قالی‌بافان به ۲۶۰ هزار نفر رسیده که امیدواریم امسال این رقم افزایش یابد.

وی در پایان به راه‌اندازی ۲ کارخانه نخ‌ریسی با تولید روزانه هزار تن و دیگری ۷۰۰ تن اشاره کرد و با استناد به محدودیت‌های صادراتی ناشی از تحریم‌ها در حوزه فرش دستباف، خواستار اصلاح سیاست‌های مربوط به صادرات فرش شد.